5 Redenen waarom SEO cruciaal is voor je bedrijf

Auteur:

Categorie:

SEO

Tot een paar jaar geleden was SEO een leuke toevoeging op je marketing strategie. Tegenwoordig is SEO onmisbaar in je takenpakket. Toch zijn er nog veel bedrijven die niet optimaal gebruik maken van SEO. Ze hebben geen tijd, denken dat het een kostenpost is in plaats van een investering of ze hebben gewoonweg de kennis niet. SEO is niet iets wat je er ‘even bij doet’. Met deze 5 redenen hopen we jou te inspireren om te starten of verder te groeien met SEO.

1.    SEO: Zorg dat je aanwezig bent op plekken waar jouw klanten zijn

Traditionele manieren van marketing, zoals een abri of advertentie in een tijdschrift of krant zijn niet meer zo effectief als ze ooit geweest waren. De adverteerder koos de plek en de inhoud van de advertentie, maar hield de consument niet in gedachten. Adverteren op traditionele manieren is als zenden zonder de juiste ontvanger.


Meer mensen zijn Google gaan gebruiken. Jij kiest het juiste moment voor jou, de plek en de inhoud. Stel, jij bent op zoek naar een nieuwe laptop. Waar ga je als eerste kijken? Google, waar anders!? In 2017 kocht maar liefst 79 procent van de mensen in Nederland een product of dienst online.

Wees op plekken waar jouw consument zich bevindt: op Google. Het aanwezig zijn op Google alleen is echter nog niet genoeg. Wees zichtbaar in de top 10 binnen zoekresultaten, want veel verder kijken de meeste consumenten niet. Zonder SEO gaat het zeker niet lukken om die topposities te bereiken. Zoals Aleksandra Pautaran mooi zegt: “Ignoring SEO in 2019 is almost like denying that the Earth is round”.

Want hoe meer mensen je website zien, hoe meer bezoekers je hebt, des te meer conversies je behaald. En daar verdien jij uiteindelijk geld mee. Klinkt eenvoudig, toch? Het is dus tijd om te investeren in SEO. Op dit moment zijn er namelijk al duizenden mensen op zoek geweest naar het product of dienst die jij aanbiedt.

2.    SEO v.s PPC (Pay Per Click): wie wint?


Veel mensen denken dat een advertentie hen meer conversie zal opleveren dan via organisch zoekverkeer. En ja, natuurlijk creëer je zichtbaarheid voor je bedrijf door middel van advertenties. Uit onderzoek is echter gebleken dat organisch verkeer nog steeds zorgt voor maar liefst 95% van al het verkeer.

Betekent dit dat adverteren onnodig is geworden? Nee, dat niet. Het blijft een goede manier om naamsbekendheid voor je bedrijf op te bouwen. De CPC hangt erg af van jouw branche en jouw website. Als je de campagne laat aansluiten op de content van jouw landingspagina (hi, SEO!) zal je kwaliteitsscore hoger uitvallen en betaal je dus minder per klik. Google kijkt naar de relevantie van jouw advertentie in vergelijking met je website, om zo de beste ervaring voor de consument te bieden.

Om een antwoord te geven op de vraag ‘SEO of PPC, wie wint er?’ zeggen wij natuurlijk ‘SEO’. Hoe hoog je budget voor advertenties ook is, zonder SEO ga je de wedstrijd tegen je concurrenten niet winnen.

3.    Jouw merk opbouwen met SEO

Je wilt een nieuwe telefoon kopen. De kans is groot dat je zoekt naar ‘Apple’ of ‘Samsung’. Maar hoe groot is de kans dat consumenten jouw merknaam invoeren in hun zoektocht naar een nieuw product? Ze zoeken op standaard termen die gerelateerd zijn aan jouw aanbod. Als je geen Apple of Samsung bent, is de kans klein dat ze jouw merknaam opnemen in hun zoekopracht.

Onbewust kijken consumenten ook naar posities. Sta je op nummer 1 in de zoekresultaten, dan kom je betrouwbaar over. Hoe lager je in de zoekresultaten staat, hoe minder betrouwbaar je overkomt. Juist daarom is SEO belangrijk om jouw merk te boosten en te laden met kernwaardes als ‘betrouwbaarheid’.

4.    SEO beïnvloedt vrijwel alles binnen jouw bedrijf

Voor webshops is SEO onmisbaar. Maar wat als jouw website niet gericht is op het genereren van conversie? Is SEO dan nog steeds een geschikte keuze? SEO heeft meer invloed op je bedrijf dan je in eerste instantie zou denken. Het heeft namelijk enorme impact op hoe jouw merk wordt waargenomen door consumenten.

Reviews vormen een groot deel van SEO. Meer dan 90% van de consumenten leest eerst klantbeoordelingen voordat ze overgaan tot een aankoop. Daarbij beweert 85% zelfs de neiging te hebben online beoordelingen te vertrouwen. Heeft jouw bedrijf een grote hoeveelheid positieve beoordelingen mogen ontvangen? Dan ben je onbewust al bezig met een onderdeel van SEO.

5.    Je website verbeteren met SEO

Google verhoogt constant zijn normen om zo alleen websites van hoogwaardige kwaliteit in de topposities te plaatsen. Houd je je nog niet zo bezig met SEO? Dan is de kans groot dat je even kritisch naar je website moet gaan kijken. Heb je een https-verbinding in plaats van http-verbinding? Is je website responsive, waardoor hij op zowel een laptop als mobiel goed wordt weergegeven? En zit je URL-structuur goed in elkaar?

SEO is niet alleen maar content, het bestaat ook uit een deel technisch werk. Door deze aspecten te verbeteren, kan je jouw website aanzienlijk verbeteren. Resultaten van deze aanpassingen zijn al snel te zien in vorm van toenemend verkeerd of zelfs meer verkopen. Wie wil dat nou niet?! Investeren in SEO is dé manier om jouw bedrijf te laten groeien.

Tot een paar jaar geleden was SEO een leuke toevoeging op je marketing strategie. Tegenwoordig is SEO onmisbaar in je takenpakket. Toch zijn er nog veel bedrijven die niet optimaal gebruik maken van SEO. Ze hebben geen tijd, denken dat het een kostenpost is in plaats van een investering of ze hebben gewoonweg de kennis niet. SEO is niet iets wat je er ‘even bij doet’. Met deze 5 redenen hopen we jou te inspireren om te starten of verder te groeien met SEO.

1.    SEO: Zorg dat je aanwezig bent op plekken waar jouw klanten zijn

Traditionele manieren van marketing, zoals een abri of advertentie in een tijdschrift of krant zijn niet meer zo effectief als ze ooit geweest waren. De adverteerder koos de plek en de inhoud van de advertentie, maar hield de consument niet in gedachten. Adverteren op traditionele manieren is als zenden zonder de juiste ontvanger.


Meer mensen zijn Google gaan gebruiken. Jij kiest het juiste moment voor jou, de plek en de inhoud. Stel, jij bent op zoek naar een nieuwe laptop. Waar ga je als eerste kijken? Google, waar anders!? In 2017 kocht maar liefst 79 procent van de mensen in Nederland een product of dienst online.

Wees op plekken waar jouw consument zich bevindt: op Google. Het aanwezig zijn op Google alleen is echter nog niet genoeg. Wees zichtbaar in de top 10 binnen zoekresultaten, want veel verder kijken de meeste consumenten niet. Zonder SEO gaat het zeker niet lukken om die topposities te bereiken. Zoals Aleksandra Pautaran mooi zegt: “Ignoring SEO in 2019 is almost like denying that the Earth is round”.

Want hoe meer mensen je website zien, hoe meer bezoekers je hebt, des te meer conversies je behaald. En daar verdien jij uiteindelijk geld mee. Klinkt eenvoudig, toch? Het is dus tijd om te investeren in SEO. Op dit moment zijn er namelijk al duizenden mensen op zoek geweest naar het product of dienst die jij aanbiedt.

2.    SEO v.s PPC (Pay Per Click): wie wint?


Veel mensen denken dat een advertentie hen meer conversie zal opleveren dan via organisch zoekverkeer. En ja, natuurlijk creëer je zichtbaarheid voor je bedrijf door middel van advertenties. Uit onderzoek is echter gebleken dat organisch verkeer nog steeds zorgt voor maar liefst 95% van al het verkeer.

Betekent dit dat adverteren onnodig is geworden? Nee, dat niet. Het blijft een goede manier om naamsbekendheid voor je bedrijf op te bouwen. De CPC hangt erg af van jouw branche en jouw website. Als je de campagne laat aansluiten op de content van jouw landingspagina (hi, SEO!) zal je kwaliteitsscore hoger uitvallen en betaal je dus minder per klik. Google kijkt naar de relevantie van jouw advertentie in vergelijking met je website, om zo de beste ervaring voor de consument te bieden.

Om een antwoord te geven op de vraag ‘SEO of PPC, wie wint er?’ zeggen wij natuurlijk ‘SEO’. Hoe hoog je budget voor advertenties ook is, zonder SEO ga je de wedstrijd tegen je concurrenten niet winnen.

3.    Jouw merk opbouwen met SEO

Je wilt een nieuwe telefoon kopen. De kans is groot dat je zoekt naar ‘Apple’ of ‘Samsung’. Maar hoe groot is de kans dat consumenten jouw merknaam invoeren in hun zoektocht naar een nieuw product? Ze zoeken op standaard termen die gerelateerd zijn aan jouw aanbod. Als je geen Apple of Samsung bent, is de kans klein dat ze jouw merknaam opnemen in hun zoekopracht.

Onbewust kijken consumenten ook naar posities. Sta je op nummer 1 in de zoekresultaten, dan kom je betrouwbaar over. Hoe lager je in de zoekresultaten staat, hoe minder betrouwbaar je overkomt. Juist daarom is SEO belangrijk om jouw merk te boosten en te laden met kernwaardes als ‘betrouwbaarheid’.

4.    SEO beïnvloedt vrijwel alles binnen jouw bedrijf

Voor webshops is SEO onmisbaar. Maar wat als jouw website niet gericht is op het genereren van conversie? Is SEO dan nog steeds een geschikte keuze? SEO heeft meer invloed op je bedrijf dan je in eerste instantie zou denken. Het heeft namelijk enorme impact op hoe jouw merk wordt waargenomen door consumenten.

Reviews vormen een groot deel van SEO. Meer dan 90% van de consumenten leest eerst klantbeoordelingen voordat ze overgaan tot een aankoop. Daarbij beweert 85% zelfs de neiging te hebben online beoordelingen te vertrouwen. Heeft jouw bedrijf een grote hoeveelheid positieve beoordelingen mogen ontvangen? Dan ben je onbewust al bezig met een onderdeel van SEO.

5.    Je website verbeteren met SEO

Google verhoogt constant zijn normen om zo alleen websites van hoogwaardige kwaliteit in de topposities te plaatsen. Houd je je nog niet zo bezig met SEO? Dan is de kans groot dat je even kritisch naar je website moet gaan kijken. Heb je een https-verbinding in plaats van http-verbinding? Is je website responsive, waardoor hij op zowel een laptop als mobiel goed wordt weergegeven? En zit je URL-structuur goed in elkaar?

SEO is niet alleen maar content, het bestaat ook uit een deel technisch werk. Door deze aspecten te verbeteren, kan je jouw website aanzienlijk verbeteren. Resultaten van deze aanpassingen zijn al snel te zien in vorm van toenemend verkeerd of zelfs meer verkopen. Wie wil dat nou niet?! Investeren in SEO is dé manier om jouw bedrijf te laten groeien.

Tot een paar jaar geleden was SEO een leuke toevoeging op je marketing strategie. Tegenwoordig is SEO onmisbaar in je takenpakket. Toch zijn er nog veel bedrijven die niet optimaal gebruik maken van SEO. Ze hebben geen tijd, denken dat het een kostenpost is in plaats van een investering of ze hebben gewoonweg de kennis niet. SEO is niet iets wat je er ‘even bij doet’. Met deze 5 redenen hopen we jou te inspireren om te starten of verder te groeien met SEO.

1.    SEO: Zorg dat je aanwezig bent op plekken waar jouw klanten zijn

Traditionele manieren van marketing, zoals een abri of advertentie in een tijdschrift of krant zijn niet meer zo effectief als ze ooit geweest waren. De adverteerder koos de plek en de inhoud van de advertentie, maar hield de consument niet in gedachten. Adverteren op traditionele manieren is als zenden zonder de juiste ontvanger.


Meer mensen zijn Google gaan gebruiken. Jij kiest het juiste moment voor jou, de plek en de inhoud. Stel, jij bent op zoek naar een nieuwe laptop. Waar ga je als eerste kijken? Google, waar anders!? In 2017 kocht maar liefst 79 procent van de mensen in Nederland een product of dienst online.

Wees op plekken waar jouw consument zich bevindt: op Google. Het aanwezig zijn op Google alleen is echter nog niet genoeg. Wees zichtbaar in de top 10 binnen zoekresultaten, want veel verder kijken de meeste consumenten niet. Zonder SEO gaat het zeker niet lukken om die topposities te bereiken. Zoals Aleksandra Pautaran mooi zegt: “Ignoring SEO in 2019 is almost like denying that the Earth is round”.

Want hoe meer mensen je website zien, hoe meer bezoekers je hebt, des te meer conversies je behaald. En daar verdien jij uiteindelijk geld mee. Klinkt eenvoudig, toch? Het is dus tijd om te investeren in SEO. Op dit moment zijn er namelijk al duizenden mensen op zoek geweest naar het product of dienst die jij aanbiedt.

2.    SEO v.s PPC (Pay Per Click): wie wint?


Veel mensen denken dat een advertentie hen meer conversie zal opleveren dan via organisch zoekverkeer. En ja, natuurlijk creëer je zichtbaarheid voor je bedrijf door middel van advertenties. Uit onderzoek is echter gebleken dat organisch verkeer nog steeds zorgt voor maar liefst 95% van al het verkeer.

Betekent dit dat adverteren onnodig is geworden? Nee, dat niet. Het blijft een goede manier om naamsbekendheid voor je bedrijf op te bouwen. De CPC hangt erg af van jouw branche en jouw website. Als je de campagne laat aansluiten op de content van jouw landingspagina (hi, SEO!) zal je kwaliteitsscore hoger uitvallen en betaal je dus minder per klik. Google kijkt naar de relevantie van jouw advertentie in vergelijking met je website, om zo de beste ervaring voor de consument te bieden.

Om een antwoord te geven op de vraag ‘SEO of PPC, wie wint er?’ zeggen wij natuurlijk ‘SEO’. Hoe hoog je budget voor advertenties ook is, zonder SEO ga je de wedstrijd tegen je concurrenten niet winnen.

3.    Jouw merk opbouwen met SEO

Je wilt een nieuwe telefoon kopen. De kans is groot dat je zoekt naar ‘Apple’ of ‘Samsung’. Maar hoe groot is de kans dat consumenten jouw merknaam invoeren in hun zoektocht naar een nieuw product? Ze zoeken op standaard termen die gerelateerd zijn aan jouw aanbod. Als je geen Apple of Samsung bent, is de kans klein dat ze jouw merknaam opnemen in hun zoekopracht.

Onbewust kijken consumenten ook naar posities. Sta je op nummer 1 in de zoekresultaten, dan kom je betrouwbaar over. Hoe lager je in de zoekresultaten staat, hoe minder betrouwbaar je overkomt. Juist daarom is SEO belangrijk om jouw merk te boosten en te laden met kernwaardes als ‘betrouwbaarheid’.

4.    SEO beïnvloedt vrijwel alles binnen jouw bedrijf

Voor webshops is SEO onmisbaar. Maar wat als jouw website niet gericht is op het genereren van conversie? Is SEO dan nog steeds een geschikte keuze? SEO heeft meer invloed op je bedrijf dan je in eerste instantie zou denken. Het heeft namelijk enorme impact op hoe jouw merk wordt waargenomen door consumenten.

Reviews vormen een groot deel van SEO. Meer dan 90% van de consumenten leest eerst klantbeoordelingen voordat ze overgaan tot een aankoop. Daarbij beweert 85% zelfs de neiging te hebben online beoordelingen te vertrouwen. Heeft jouw bedrijf een grote hoeveelheid positieve beoordelingen mogen ontvangen? Dan ben je onbewust al bezig met een onderdeel van SEO.

5.    Je website verbeteren met SEO

Google verhoogt constant zijn normen om zo alleen websites van hoogwaardige kwaliteit in de topposities te plaatsen. Houd je je nog niet zo bezig met SEO? Dan is de kans groot dat je even kritisch naar je website moet gaan kijken. Heb je een https-verbinding in plaats van http-verbinding? Is je website responsive, waardoor hij op zowel een laptop als mobiel goed wordt weergegeven? En zit je URL-structuur goed in elkaar?

SEO is niet alleen maar content, het bestaat ook uit een deel technisch werk. Door deze aspecten te verbeteren, kan je jouw website aanzienlijk verbeteren. Resultaten van deze aanpassingen zijn al snel te zien in vorm van toenemend verkeerd of zelfs meer verkopen. Wie wil dat nou niet?! Investeren in SEO is dé manier om jouw bedrijf te laten groeien.

Tot een paar jaar geleden was SEO een leuke toevoeging op je marketing strategie. Tegenwoordig is SEO onmisbaar in je takenpakket. Toch zijn er nog veel bedrijven die niet optimaal gebruik maken van SEO. Ze hebben geen tijd, denken dat het een kostenpost is in plaats van een investering of ze hebben gewoonweg de kennis niet. SEO is niet iets wat je er ‘even bij doet’. Met deze 5 redenen hopen we jou te inspireren om te starten of verder te groeien met SEO.

1.    SEO: Zorg dat je aanwezig bent op plekken waar jouw klanten zijn

Traditionele manieren van marketing, zoals een abri of advertentie in een tijdschrift of krant zijn niet meer zo effectief als ze ooit geweest waren. De adverteerder koos de plek en de inhoud van de advertentie, maar hield de consument niet in gedachten. Adverteren op traditionele manieren is als zenden zonder de juiste ontvanger.


Meer mensen zijn Google gaan gebruiken. Jij kiest het juiste moment voor jou, de plek en de inhoud. Stel, jij bent op zoek naar een nieuwe laptop. Waar ga je als eerste kijken? Google, waar anders!? In 2017 kocht maar liefst 79 procent van de mensen in Nederland een product of dienst online.

Wees op plekken waar jouw consument zich bevindt: op Google. Het aanwezig zijn op Google alleen is echter nog niet genoeg. Wees zichtbaar in de top 10 binnen zoekresultaten, want veel verder kijken de meeste consumenten niet. Zonder SEO gaat het zeker niet lukken om die topposities te bereiken. Zoals Aleksandra Pautaran mooi zegt: “Ignoring SEO in 2019 is almost like denying that the Earth is round”.

Want hoe meer mensen je website zien, hoe meer bezoekers je hebt, des te meer conversies je behaald. En daar verdien jij uiteindelijk geld mee. Klinkt eenvoudig, toch? Het is dus tijd om te investeren in SEO. Op dit moment zijn er namelijk al duizenden mensen op zoek geweest naar het product of dienst die jij aanbiedt.

2.    SEO v.s PPC (Pay Per Click): wie wint?


Veel mensen denken dat een advertentie hen meer conversie zal opleveren dan via organisch zoekverkeer. En ja, natuurlijk creëer je zichtbaarheid voor je bedrijf door middel van advertenties. Uit onderzoek is echter gebleken dat organisch verkeer nog steeds zorgt voor maar liefst 95% van al het verkeer.

Betekent dit dat adverteren onnodig is geworden? Nee, dat niet. Het blijft een goede manier om naamsbekendheid voor je bedrijf op te bouwen. De CPC hangt erg af van jouw branche en jouw website. Als je de campagne laat aansluiten op de content van jouw landingspagina (hi, SEO!) zal je kwaliteitsscore hoger uitvallen en betaal je dus minder per klik. Google kijkt naar de relevantie van jouw advertentie in vergelijking met je website, om zo de beste ervaring voor de consument te bieden.

Om een antwoord te geven op de vraag ‘SEO of PPC, wie wint er?’ zeggen wij natuurlijk ‘SEO’. Hoe hoog je budget voor advertenties ook is, zonder SEO ga je de wedstrijd tegen je concurrenten niet winnen.

3.    Jouw merk opbouwen met SEO

Je wilt een nieuwe telefoon kopen. De kans is groot dat je zoekt naar ‘Apple’ of ‘Samsung’. Maar hoe groot is de kans dat consumenten jouw merknaam invoeren in hun zoektocht naar een nieuw product? Ze zoeken op standaard termen die gerelateerd zijn aan jouw aanbod. Als je geen Apple of Samsung bent, is de kans klein dat ze jouw merknaam opnemen in hun zoekopracht.

Onbewust kijken consumenten ook naar posities. Sta je op nummer 1 in de zoekresultaten, dan kom je betrouwbaar over. Hoe lager je in de zoekresultaten staat, hoe minder betrouwbaar je overkomt. Juist daarom is SEO belangrijk om jouw merk te boosten en te laden met kernwaardes als ‘betrouwbaarheid’.

4.    SEO beïnvloedt vrijwel alles binnen jouw bedrijf

Voor webshops is SEO onmisbaar. Maar wat als jouw website niet gericht is op het genereren van conversie? Is SEO dan nog steeds een geschikte keuze? SEO heeft meer invloed op je bedrijf dan je in eerste instantie zou denken. Het heeft namelijk enorme impact op hoe jouw merk wordt waargenomen door consumenten.

Reviews vormen een groot deel van SEO. Meer dan 90% van de consumenten leest eerst klantbeoordelingen voordat ze overgaan tot een aankoop. Daarbij beweert 85% zelfs de neiging te hebben online beoordelingen te vertrouwen. Heeft jouw bedrijf een grote hoeveelheid positieve beoordelingen mogen ontvangen? Dan ben je onbewust al bezig met een onderdeel van SEO.

5.    Je website verbeteren met SEO

Google verhoogt constant zijn normen om zo alleen websites van hoogwaardige kwaliteit in de topposities te plaatsen. Houd je je nog niet zo bezig met SEO? Dan is de kans groot dat je even kritisch naar je website moet gaan kijken. Heb je een https-verbinding in plaats van http-verbinding? Is je website responsive, waardoor hij op zowel een laptop als mobiel goed wordt weergegeven? En zit je URL-structuur goed in elkaar?

SEO is niet alleen maar content, het bestaat ook uit een deel technisch werk. Door deze aspecten te verbeteren, kan je jouw website aanzienlijk verbeteren. Resultaten van deze aanpassingen zijn al snel te zien in vorm van toenemend verkeerd of zelfs meer verkopen. Wie wil dat nou niet?! Investeren in SEO is dé manier om jouw bedrijf te laten groeien.

SEO

Alles over de 8 grootste SEO events van 2024

SEO

Black Friday SEO deals (2024): tot wel 70% korting!

De weg naar succes in Google: de kracht van zoekintentie

Ontdek in 30 minuten
welke omzet jouw bedrijf laat liggen.

Logo

Elandstraat 92
2901BK Capelle a/d IJssel

+31 (0)10 – 669 00 24

Copyright © 2011 - 2024 Webleaders B.V. All Rights Reserved - Algemene voorwaarden - Cookieverklaring - Privacyverklaring

Ontdek in 30 minuten welke omzet
jouw bedrijf laat liggen.

Copyright © 2011 - 2023 Webleaders B.V. All Rights Reserved - Cookieverklaring - Privacyverklaring

Ontdek in 30 minuten
welke omzet jouw bedrijf laat liggen.

Logo

Elandstraat 92
2901BK Capelle a/d IJssel

+31 (0)10 – 669 00 24

Copyright © 2011 - 2024 Webleaders B.V. All Rights Reserved - Algemene voorwaarden - Cookieverklaring - Privacyverklaring