Cases

300% Meer verkeer en bestellingen uit organisch en betaald zoekverkeer

Over Voordeelscooters.nl

Voordeelscooters.nl levert vanuit hun webshop (elektrische) scooters, bromfietsen en elektrische steps van topmerken zoals Vespa, Piaggio en Senzo.

Ze hebben ons benaderd om hen te ondersteunen bij de volgende 3 doelstellingen:

  1. Het behalen van topposities op zowel long- als short-tail zoekwoorden in de online scootermarkt.
  2. Het zorgen voor een goed rendement vanuit Google Ads campagnes waarbij de kosten per conversie niet boven een vooraf gesteld doel komen.
  3. Het zorgen voor linkbuilding- en PR campagnes waarbij Voordeelscooters bekend wordt als dé webshop voor elektrische scooters.

Ons plan

  • De online scootermarkt is concurrerend. Er zijn veel webshops die met lage prijzen stunten en baat hebben aan een sterke online zichtbaarheid.
  • Om erachter te komen in hoeverre het mogelijk is om op de voor Voordeelscooters belangrijkste zoekwoorden vindbaar te worden, hebben wij een zoekwoorden- en concurrentie analyse uitgevoerd.  De analyse diende als de basis voor het bepalen van de SEO-strategie en het vinden van content gaps.
  • De structuur van de website van Voordeelscooters moest worden aangepakt omdat er verschillende landingspagina’s waren waarnaar intern niet werd gelinkt.
  • Naast het verbeteren van organische vindbaarheid was het noodzakelijk om te zorgen voor een betere structuur in de Google Ads campagnes. Er was een wildgroei aan zoekwoorden in verschillende campagnes waardoor het rendement onduidelijk was.

“Webleaders heeft ons goed geholpen met SEO en SEA. Ze hebben flexibele medewerkers en verstand van online marketing.”

David van Egmond – Mede eigenaar bij Voordeelscooters.nl
Organisch verkeer Voordeelscooters.nl

De uitvoering

  • SEO (content): Na het uitvoeren van een zoekwoorden- en concurrentie analyse zijn we aan de slag gegaan met het relevanter maken van de content. De belangrijkste optimalisaties lagen vooral op niveau van categorie- en productpagina’s en het toevoegen van landingspagina’s op zoekwoorden waarop geen andere pagina geoptimaliseerd kon worden (bijv. scooter kopen + plaats). Verder zijn zaken zoals structured data aangepakt.
  • SEO (techniek): Het toetsen van de website op meer dan 200 punten waarna we o.a. structured data hebben toegevoegd (voor productbeoordelingen, FAQ’s en productinformatie) en het oplossen van overige technische problemen.
  • Linkbuilding / PR: Na een link intersect waarbij we de verwijzende websites van concurrenten in kaart hebben gebracht, hebben we een database opgebouwd met tientallen websites die de moeite waard zijn om een vermelding (link) op te krijgen. Naast de vermeldingen van concurrerende websites zijn verschillende hoge autoriteit websites, zoals Nieuws.nl, benaderd voor de promotie van de elektrische scooters van Voordeelscooters.
  • Conversie optimalisatie: Er kwam wel verkeer op de webshop, maar veel bestellingen kreeg de webshop nog niet binnen. Daarom hebben we de online customer journey onder de loep genomen en geadviseerd op welke gebieden de website beter kan presteren.
  • Google/Bing Ads campagnes: We hebben gezorgd voor een betere structuur en een conversiemeting via eCommerce tracking. Hierdoor werd het rendement uit individuele advertentiegroepen veel beter en konden we sturen op conversie. Daarnaast draagt de geautomatiseerde biedstrategie bij in het behalen van de doelstellingen van Voordeelscooters.
300%

groei in organisch verkeer 📈

20

top 3 posities op short-tail zoekwoorden ⬆️

goed rendement uit Google Ads 💰

Organische posities Voordeelscooters