Case: Joe Benelli Home & Living

Topposities en een sterke groei in verkeer en conversie in de zeer concurrerende markt voor raamdecoratie op maat.

Over Joe Benelli Home & Living

Joe Benelli Home & Living exploiteert meerdere interieur webshops in Nederland. Hierbij ligt de focus met name op de twee raamdecoratie webshops Mijnraamdecoratie.nl en Mijnhoutenjaloezieen.nl.

  • In 2013 werd Webleaders benaderd door de eigenaren van Joe Benelli Home & Living. Ze zochten een partner die hen kon helpen bij het zorgen voor  topposities op relevante zoektermen in de toen al booming markt voor raamdecoratie op maat.
  • Het doel was om een sterke organische zichtbaarheid te creëren op zeer  concurrerende zoekwoorden zoals ‘houten jaloezieen op maat’, ‘vouwgordijnen op maat’ en ‘rolgordijnen op maat’, zoekwoorden met een hoog zoekvolume per maand. 

Ons plan

  • Om de kansen voor zowel Mijnraamdecoratie.nl als Mijnhoutenjaloezieen.nl in kaart te brengen, zijn we van start gegaan met het doen van een uitgebreide inventarisatie van de markt, concurrentie en de aanwezige middelen binnen de organisatie. 
  • Daarnaast is een uitgebreid zoekwoordenonderzoek uitgevoerd waarbij onderzoek is gedaan naar het zoekgedrag van de doelgroep van Joe Benelli. Dit zoekwoordenonderzoek vormt de basis van het SEO traject. 
  • We hebben de doelen per website bepaalt. De doelen voor beide websites bestaan uit soft conversies, zoals het aanvragen van stalen of het invullen van het contactformulier en harde conversies, een daadwerkelijke aankoop. 
  • Het optimaliseren van de huidige content op de website om zo beter vindbaar te worden in zoekmachines zoals Google en Bing. 
  • Het zorgen voor een linkbuilding & outreach strategie om te zorgen voor verwijzingen van relevante websites met hoge autoriteit in de woonbranche.
  • Het uitwerken en uitvoeren van een full-funnel marketingstrategie.

De uitvoering

  • On-site optimalisatie: Ons zoekwoordenonderzoek vormde een basis. Besloten is om meerdere pagina’s te herschrijven en nieuwe pagina’s toe te voegen met als doel het verhogen van relevantie op belangrijke zoekwoorden. De content is geschreven voor de bezoeker, maar scoort ook goed binnen zoekmachines zoals Google. 
  • Conversie optimalisatie: Omdat er wel verkeer op de website kwam maar het aantal conversies nog achterbleef, hebben we conversie optimalisatie ingezet. We hebben alle stappen van de online customer journey geoptimaliseerd om zo de soft en harde conversies te stimuleren. 
  • Linkprospecting en linkbuilding: Om ervoor te zorgen dat beide webshops kunnen blijven groeien in zoekmachines na het optimaliseren van de content, hebben we linkbuilding uitgevoerd. Hiermee werken we ook blijvend aan het opbouwen van autoriteit voor beide webshops. 
  • Google- en Microsoft Ads campagnes: Om de conversie te optimaliseren, hebben we sterke Google Ads campagnes ingezet op verschillende zoekwoorden. 
  • Display advertising: De raamdecoratie branche is erg concurrerend. Daarom maken we naast de traditionele Google Ads campagnes ook gebruik van display advertising. Zo kunnen we eerdere bezoekers die nog niet zijn overgegaan tot verkoop stimuleren om toch tot verkoop over te gaan.

De resultaten

Cases 🚀

Meer cases bekijken.

300%

Meer organisch
verkeer

20

Top 3 posities
op ‘short tail’
zoekwoorden

Een goed rendement uit Google Ads

Brent Maclaine Pont

Maakt ambitieuze bedrijven succesvol op internet. Met een sterke focus op SEO, online adverteren en conversie optimalisatie.

Meer cases lezen

Case Joe Benelli Home & Living

Topposities en een sterke groei in verkeer en conversie in een concurrerende markt.

Case Voordeelscooters

300% Meer verkeer en bestellingen uit organisch en betaald zoekverkeer.
Webbureau Rotterdam

Case Kooijman Autar

Behouden van posities bij een website migratie

© Copyright 2011 – 2020 | Webleaders | Online marketing