Onze werkwijze bestaat uit
uit 4 heldere stappen

Transparant en zonder jargon

Onze unieke methode

Wij optimaliseren al ruim 10 jaar websites door middel van zoekmachine optimalisatie (SEO). Deze ervaring heeft ervoor gezorgd dat wij nu weten wat goed werkt en wat niet goed werkt. Daarom werken wij met een ander systeem dan dat andere online marketing bureaus doen. Onze werkwijze is gebaseerd op de data van onze klanten, algoritmes en de kansen in de markt van onze klanten.
Wij combineren jouw bedrijf en jouw klanten met ons systeem en zorgen er zo voor dat jij de hoogst mogelijke organische posities krijgt.

Fase 1. Inventarisatie

Jouw bedrijf is uniek. Wij moeten als eerste alles over jouw bedrijf, jouw klanten, jouw concurrentie en markt te weten komen om te kunnen groeien.

1.1. Kennismaking en intake

We bepalen de doelstellingen, de middelen die aanwezig zijn binnen de organisatie en sparren over de te voeren strategie.

1.2. Google analytics scan

We doen een uitgebreide scan van het huidige Google analytics en Adwords account. Zo komen we erachter wat er precies gebeurt op de website of webshop.

1.3. In kaart brengen van de markt

We doen een korte analyse van de online markt waarin jouw onderneming actief is.

Inventarisatie
Onderzoek

Fase 2. Onderzoek

Nu gaan we de diepte in. Wij doen onderzoek naar jouw potentiele klanten en de markt waarin je actief bent. We zoeken kansen en doen onderzoek naar concurrentie.

2.1 Zoekwoordenonderzoek

Tijdens een zoekwoordenonderzoek doen we onderzoek naar het zoekgedrag van jouw doelgroep. We achterhalen de termen waar men op zoekt en kijken in hoeverre het mogelijk is om vindbaar te worden op deze termen.

Ook volgt uit dit onderzoek de ideale website structuur en geven we invulling aan de titels- en meta descriptions van de belangrijkste pagina’s.

Het zoekwoordenonderzoek is de basis voor het optimaliseren van de website.

2.2. Branche onderzoek

Tevens leren we de branche kennen waarin jullie werkzaam zijn. We kijken naar mogelijke veranderingen in de branche waar wij nu al op in kunnen spelen. Hierdoor nemen we direct een voorsprong op jullie concurrentie.

2.3. Concurrentie onderzoek

Aan de hand van de betere SEO- tools, zoals SEM Rush en MOZ, maar ook met Google Adwords onderzoeken we wat jouw grootste concurrenten online doen. We achterhalen de reden waarom zij scoren op bepaalde termen en vergelijken de belangrijkste concurrenten om zo kansen en groeimogelijkheden te ontdekken.

Dit alles zorgt ervoor dat de beste tactiek toegepast kan worden om mooie resultaten te behalen.

Fase 3. Optimalisatie

Voordat we aan de slag kunnen met het genereren van verkeer naar de website, is het noodzakelijk dat deze technisch en functioneel werkt. Daarnaast zorgen we dat jouw website qua relevantie jouw concurrenten overtreft.

3.1 Technische website optimalisatie

Tijdens een technische website optimalisatie zorgen wij er simpelweg voor dat alle pagina’s van je website goed kunnen worden geïndexeerd en relevant zijn op de voor jouw meest interessante zoekwoord combinaties.

Daarnaast ontdekken we eventuele fouten en lossen deze op. Denk aan: 404 pagina’s, duplicate content, snelheid, mobiel gebruik, leesbaarheid, etc.

3.2. On-site optimalisatie

We doen een on-site optimalisatie om de website qua content en structuur dusdanig naar een niveau te brengen dat Google weet waar je website over gaat en potentiële klanten jouw pagina zullen vinden.

We gaan aan de slag met het aanleggen van interne links, optimaliseren afbeeldingen en voorzien deze van omschrijvende teksten. Ook (her)schrijven we landingspagina’s om ervoor te zorgen dat je website gevonden kan worden op de eerder bepaalde zoekwoorden.

Optimalisatie
Groei

Fase 4. Groei!

Onze externe optimalisatie ofwel linkbuilding bestaat uit 2 onderdelen: Campagne matige linkbuilding en doorlopende linkbuilding.

4.1 De Quick wins (we zetten je op de kaart)

We beginnen met het aanleggen van lokale vermeldingen naar je website. Deze lokale vermeldingen zijn belangrijk en noodzakelijk voor iedere website.

Op diverse platforms plaatsen we je bedrijfsprofiel en contactgegevens. Dit zorgt ervoor dat potentiële klanten je kunnen vinden en uiteindelijk op jouw website belanden. Ook zorgt dit in de eerste maanden voor groei van verkeer naar je website.

4.2. Doorlopende linkbuilding en content promotie

Waar lokale vermeldingen relatief eenvoudig te verkrijgen zijn, blinkt onze dienstverlening uit in doorlopende linkbuilding. Onze unieke werkwijze zorgt ervoor dat wij hoogwaardige content kunnen promoten op plekken die vaak voor ‘kleinere’ bedrijven onbereikbaar zijn.

Onze doorlopende linkbuilding is gebaseerd op het beste systeem dat er is. Wij werken met 3 geselecteerde professionals waaronder een Content specialist, (externe) tekstschrijver en Prospect specialist.

  1. De Prospect specialist gaat op zoek naar niche gerelateerde websites of blogs
  2. De Outreach specialist benaderd deze prospects en stuurt de tekstschrijver aan.
  3. De tekstschrijver schrijft nieuwswaardige of branche-specifieke content
  4. De Outreach specialist optimaliseert en redigeert de tekst en biedt de content aan.

Dit unieke systeem zorgt ervoor dat we hoogwaardige content en links kunnen krijgen op de meest interessante websites in uw branche.

Ben je klaar om je bedrijf te laten groeien?

Maak vrijblijvend een afspraak en we helpen je graag verder.