FAQPage snippet generator

Binnen 10 minuten beter zichtbaar in Google

Door: Brent Maclaine Pont
Leestijd: 5 minuten | Datum: 8 augustus 2019

Zelf FAQ snippets aan je pagina toevoegen? Wij hebben een FAQ rich snippet generator ontwikkeld waarmee jij direct de juiste code voor in je script ontvangt.

Weten hoe je jouw zichtbaarheid in Google vrijwel direct kan verhogen? Volg dit stappenplan:

  • Vul je vragen en antwoorden in in onze FAQ rich snippet generator
  • Kopieer de code en zet deze in de script van je pagina>
  • Vraag de indexering van deze pagina aan binnen Search Console

De vragen en antwoorden komen vrijwel direct in de zoekresultaten te staan!

FAQ Snippet Generator

Ontwikkeld door Applicatie ontwikkelaar Eigensteil.nl

Waarom FAQ snippets belangrijk zijn voor je zichtbaarheid

Je bent niet de enige die bovenaan in Google wil komen. Het is dus belangrijk dat je goed zichtbaar bent in de zoekresultaten. Maar hoe doe je dat? Er zijn veel rich snippets om extra op te vallen. Denk aan het toevoegen van de datum bij blogberichten of het weergeven van beoordelingen op je homepage of productpagina. Google heeft nu een nieuwe snippet aan dit rijtje toegevoegd: de FAQ page snippet. 

Met deze snippet kan je vragen en antwoorden die je op een pagina hebt staan ook laten opnemen in de zoekresultaten. Benieuwd hoe dat eruit ziet?

FAQ snippets instellen

Als je door de zoekresultaten scrollt, valt dit direct op. En doordat je antwoord geeft op de vragen die bezoekers op dat moment hebben, zal Google jouw website ook direct relevanter achten. En dat betekent dat jij ook hogere posities in de zoekresultaten kan verwachten!

Jouw zichtbaarheid direct verhogen

Wil jij de zichtbaarheid van je website ook verhogen? Het kost je slechts een paar minuten om deze FAQ page snippets toe te voegen en ze worden direct – ja, echt – geïndexeerd. Wij hebben een stappenplan voor je klaarstaan:

  1. Vul de vragen en antwoorden in in onze FAQ Rich Snippet Generator.
  2. Staat alles goed? Dan is het tijd om de pagina opnieuw te laten indexeren in Search Console. Zodra je dit hebt gedaan, zie je direct hoeveel geldige items (snippets) Google op de pagina ziet
  3. De voor- en nadelen van de FAQ page snippetHoewel deze nieuwe snippet klinkt als een droom om direct beter zichtbaar te worden in zoekmachines, zijn er ook wat nadelen die je moet weten voordat je hiermee aan de slag gaat. Wij hebben de voor- en nadelen voor je op een rijtje gezet.

Voordelen FAQ page snippet

  • Je vergroot direct je zichtbaarheid in zoekmachines
  • Kans op double listing posities
  • Verhoog je posities binnen zoekmachines
  • Beantwoord relevante vragen direct in Google

Nadelen FAQ page snippet

  • Doordat je direct antwoord geeft op een vraag, hoeven bezoekers jouw website dus niet meer te bezoeken. Grote kans dat je dit terugziet in het aantal bezoekers/sessies van je website. Let dus goed op welke informatie je deelt.
  • Verkeerd gebruik van deze FAQ page snippet kan je een penalty opleveren. De antwoorden zijn bedoeld om mensen te informeren, niet om jouw product of dienst te promoten. Hieronder zie je een voorbeeld van hoe het niet moet. 

Zelf FAQ snippets aan je pagina toevoegen? Wij hebben een FAQ rich snippet generator ontwikkeld waarmee jij direct de juiste code voor in je script ontvangt.

Weten hoe je jouw zichtbaarheid in Google vrijwel direct kan verhogen? Volg dit stappenplan:

  • Vul je vragen en antwoorden in in onze FAQ rich snippet generator
  • Kopieer de code en zet deze in de script van je pagina
  • Vraag de indexering van deze pagina aan binnen Search Console

De vragen en antwoorden komen vrijwel direct in de zoekresultaten te staan!

FAQ page snippets instellen

Nog een paar laatste tips

Wil jij ook de zichtbaarheid van je website vergroten? Wij hebben nog een paar laatste tips voor je, zodat je optimaal gebruik kan maken van deze snippet.

  • Wil je testen of je de FAQ snippets goed hebt geplaatst? Test ze dan eerst met de Rich Snippet Testing Tool van Google. Als er een fout in het script staat, zie je dit direct én wordt aangegeven waar de fout zit.
  • Let goed op welke informatie je deelt. Jouw website blijft namelijk de belangrijkste bron van informatie. Als je alle informatie al prijsgeeft in het antwoord, is er voor de zoeker geen toegevoegde waarde om jouw website te bezoeken.

Brent Maclaine Pont

Maakt ambitieuze bedrijven succesvol op internet. Met een sterke focus op SEO, online adverteren en conversie optimalisatie.

Meer blogs lezen

Domain Authority 2.0
Google Digital Marketing Academy

© Copyright 2011 – 2019 | Webleaders | Online meer verkopen