Archieven: Help Center

En hoezo is je pagespeed zo belangrijk?

Wat is pagespeed?

De pagespeed is de tijd waarin een pagina wordt geladen. Omdat Google haar gebruikers zo snel mogelijk een zo relevant mogelijk antwoord wil geven, is de pagespeed een belangrijke factor die meespeelt in jouw organische posities. Wanneer jouw pagina traag is (en de laadtijd dus lang is), zullen veel bezoekers direct afhaken. Dit gegeven neemt [...]

Wat is site search?

Wie weet heb je het al eens gezien binnen je Google Analytics account: site search. Via site search kun je zien welke zoekopdrachten er op jouw website worden geplaatst. Dit is alleen mogelijk als je een zoekfunctie op je website hebt geplaatst. Waarom is de site search zo belangrijk? Site search is een perfecte manier om te [...]

Wat is een canonical tag?

Met een canonical tag geef je aan Google aan dat een pagina een kopie is van een andere, al bestaande pagina op je website. Je kunt hiermee aangeven welke van de twee pagina's je wil laten opnemen in de zoekresultaten. Waarom gebruik je een canonical tag? Op veel websites is duplicate content te vinden. Dit [...]

Wat is LSI?

LSI (Latent Semantic Indexing) zoekwoorden zijn semantische zoekwoorden die je in je teksten kunt plaatsen. Deze zoekwoorden hebben een connectie met het primaire zoekwoord, het hoofd zoekwoord, op de pagina. Deze zoekwoorden liggen in het verlengde van het hoofd zoekwoord. Waarom LSI zoekwoorden inzetten? Omdat LSI zoekwoorden relevant zijn aan het hoofdonderwerp op jouw pagina, [...]

Wat zijn meta tags?

Metatags is een verzamelnaam voor informatie van jouw website voor zoekmachines. Je vindt deze terug in de in je HTML-pagina. In de metatags vindt je twee belangrijke factoren: je meta title en meta description. Hierin geef je aan zoekmachines aan waar jouw pagina over gaat én kun je gebruikers van deze zoekmachine verleiden om jouw [...]

Wat is een a/b test?

Bij een a/b test is een testmethode om twee verschillende elementen te testen. A/b testing wordt over het algemeen toegepast in de reclame en voor websites. Bij en a/b test krijgt de ene helft van de groep versie A te zien, de andere groep versie B. De resultaten worden naderhand gemeten om zo te analyseren [...]

Wat is een meta description?

Een meta description is een beschrijving van de webpagina. Deze wordt onder de meta title in de zoekresultaten weergegeven. Hiermee geef je een beschrijving waar de pagina over gaat en waarom mensen juist naar jouw website moeten gaan. De meta title en meta description vormen, met de URL, jouw online zoekresultaat. Hoe schrijf je een [...]

Wat is een meta title?

De meta title is de titel van de webpagina. Deze titel wordt weergegeven in de zoekresultaten van Google. De meta title van je pagina hoeft niet gelijk te zijn aan de H1 van de pagina, de belangrijkste titel op de pagina zelf. Je kunt de meta title aanpassen om het zo aantrekkelijker te maken voor [...]

Wat is bounce rate?

De bounce rate is een percentage van mensen die jouw website verlaten na het bekijken van slechts één pagina, de pagina waar zij op binnengekomen zijn. Het "bouncen" geeft aan Google aan dat er niet voldoende waardevolle informatie op een website staat om verder te kijken dan de pagina waarop een bezoeker is binnen gekomen. Hoe [...]

Wat is de skyscraper techniek

De skyscraper techniek is een linkbuilding techniek waarbij je waardevolle content aanbiedt die mensen willen delen. Dit kan zijn omdat het nieuwe, interessante content is of omdat er nog niet eerder content over dit onderwerp is gemaakt. Door het aanbieden van content die mensen graag willen delen, kun je links van verschillende websites genereren. Je [...]