Wat is een deeplink?

En wanneer zet je deze in?

Een deeplink is een link vanaf een pagina die verwijst naar een landingspagina of media (afbeelding/video), in plaats van naar de homepage. Met een deeplink kun je naar een specifiek product linken, maar ook naar de referentiepagina, een afbeelding of contactpagina. Als wij in deze zin linken naar onze SEO pagina, met “SEO” als anchor, dan is dit een deeplink.

Wanneer maak je gebruik van een deeplink?

Een deeplink gebruik je altijd op je eigen website, omdat je de gebruiker dieper in de website wil laten duiken. Zo kun je op de homepage linken naar je producten. Op de referentiepagina kun je naar de toegepaste producten en/of diensten linken. Met een deeplink maak je het je bezoeker makkelijker om informatie over een specifiek product of een specifieke dienst op te zoeken, zonder dat dit teveel moeite kost.

Belangrijk bij een deeplink is de anchor tekst. Hiermee geef je aan waar de pagina, waar je naar linkt, over gaat. Link je naar je contactpagina? Dan is een anchor zoals “Neem contact met ons op” passend. Meer weten over anchor teksten? Lees hier alles over anchor teksten (Bingo, weer een deeplink geplaatst!).