Wat is Google Grants?

En kom jij hiervoor in aanmerking?

Via Google Ads kun je eenvoudig duizenden mensen bereiken. Daar hangt echter wel een prijskaartje aan vast. Om non-profitorganisaties te helpen, biedt Google een speciale optie aan: Google Grants. 

Google Grants: zo werkt het

Google Grants is vergelijkbaar met Google Ads, maar is speciaal ingericht voor non-profitorganisaties. Non-profitorganisaties krijgen een maandelijks advertentietegoed van $10.000 om middels Google Ads campagnes hun missie en initiatieven te promoten binnen de meestgebruikte zoekmachine wereldwijd

Binnen Google Grants krijg je een dagbudget van $330 en is het CPC-limiet $2. 

Wanneer kom ik in aanmerking voor Google Grants?

Om in aanmerking te komen voor het maandelijkse advertentietegoed, dient jouw organisatie in bezit te zijn van een CBF-Keurmerk of CBF Verklaring, waarin vermeld staat dat de Belastingdienst jouw organisatie als erkende Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI) ziet. Hierna kunt u het online aanvraagformulier voor Google Grants invullen. 

Partijen die niet in aanmerking komen voor Google Grants zijn:

  • Scholen, academische instellingen of universiteiten;
  • Overheidsorganen en -organisaties;
  • Ziekenhuizen en medische instanties;
  • Politieke partijen, politieke organisaties en lobbygroepen.