Via Google Ads kun je eenvoudig duizenden mensen bereiken. Daar hangt echter wel een prijskaartje aan vast. Om non-profitorganisaties te helpen, biedt Google een speciale optie aan: Google Grants.
Google Grants: zo werkt het
Google Grants is vergelijkbaar met Google Ads, maar is speciaal ingericht voor non-profitorganisaties. Non-profitorganisaties krijgen een maandelijks advertentietegoed van $10.000 om middels Google Ads campagnes hun missie en initiatieven te promoten binnen de meestgebruikte zoekmachine wereldwijd
Binnen Google Grants krijg je een dagbudget van $330 en is het CPC-limiet $2.
Wanneer kom ik in aanmerking voor Google Grants?
Om in aanmerking te komen voor het maandelijkse advertentietegoed, dient jouw organisatie in bezit te zijn van een CBF-Keurmerk of CBF Verklaring, waarin vermeld staat dat de Belastingdienst jouw organisatie als erkende Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI) ziet. Hierna kunt u het online aanvraagformulier voor Google Grants invullen.
Partijen die niet in aanmerking komen voor Google Grants zijn:
- Scholen, academische instellingen of universiteiten;
- Overheidsorganen en -organisaties;
- Ziekenhuizen en medische instanties;
- Politieke partijen, politieke organisaties en lobbygroepen.