SEO Consultant voor bedrijven met ambitie
Ervaren SEO consultants met meer dan 10 jaar ervaring in online marketing.
Ervaren SEO consultants met meer dan 10 jaar ervaring in online marketing.
Mijn naam is Brent Maclaine Pont en eigenaar van Webleaders.
Ik help bedrijven aan topposities binnen de belangrijkste zoekmachines. Sinds 2011 ben ik actief als SEO consultant en heb ik ruim 75 bedrijven geholpen aan meer klanten via hun website of webshop.
Wat mijn werk onderscheidt is een extreem resultaatgerichte aanpak. Waar andere online marketing bureaus geen harde doelen durven stellen, durf ik het het risico aan om op mijn resultaten beloond te worden.
Ik werk voor zowel lokale MKB bedrijven als multinationals in Nederland en daarbuiten. Voor deze bedrijven fungeer ik zowel als online marketing strateeg, consultant en de uitvoerende online marketeer in één.
Sinds 2008 ben ik werkzaam in het online marketing vakgebied en begon vooral voor kleine bedrijven die hun lokale vindbaarheid wilde verbeteren.
Van 2011 tot 2014 werkte ik op interim basis als eCommerce manager, Content marketeer en SEO specialist waarin ik interne tekstschrijvers & linkbuilders aanstuurde. Ik was verantwoordelijk voor groei in traffic, omzet en stijging van conversie.
Sinds 2014 werk ik – samen met een team van online professionals – voornamelijk op vaste basis voor diverse opdrachtgevers die hun online marketing volledig aan ons uitbesteden. We ontwikkelen een strategie op maat en zorgen voor continue content promotie / linkbuilding & conversie optimalisatie.
Ook hebben we hierin een systeem ontwikkeld wat ervoor zorgt dat we ook op grote schaal campagnes kunnen voeren.
Hoe kunnen we samenwerken?
Je kunt me als freelance (interim) SEO consultant inschakelen voor tijdelijke versterken van je marketing team. Of je schakelt ons bureau in en we maken samen een succesvolle online marketing strategie waarin we werken naar een uitdagend doel.
Vindbaar in de regio waar jij jouw diensten en producten aanbiedt.
Wij moeten als eerste alles over jouw bedrijf, jouw klanten, jouw concurrentie en markt te weten komen om te kunnen groeien.
1.1. Kennismaking en intake
We bepalen de doelstellingen, de middelen die aanwezig zijn binnen de organisatie en sparren over de te voeren strategie.
1.2. Google analytics scan
We doen een uitgebreide scan van het huidige Google analytics en Adwords account. Zo komen we erachter wat er precies gebeurt op de website of webshop.
1.3. In kaart brengen van de markt
We doen een korte analyse van de online markt waarin jouw onderneming actief is.
Nu gaan we de diepte in. Wij doen onderzoek naar jouw (potentiële) klanten en de markt waarin je actief bent. We zoeken kansen en doen onderzoek naar concurrentie.
2.1. Zoekwoordenonderzoek
Tijdens een zoekwoordenonderzoek doen we onderzoek naar het zoekgedrag van jouw doelgroep. We achterhalen de termen waar men op zoekt en kijken in hoeverre het mogelijk is om vindbaar te worden op deze termen.
Ook volgt uit dit onderzoek de ideale website structuur en geven we invulling aan de titels- en meta descriptions van de belangrijkste pagina’s.
Het zoekwoordenonderzoek is de basis voor het optimaliseren van de website.
2.2. Branche onderzoek
Tevens leren we de branche kennen waarin jullie werkzaam zijn. We kijken naar mogelijke veranderingen in de branche waar wij nu al op in kunnen spelen. Hierdoor nemen we direct een voorsprong op jullie concurrentie.
2.3. Concurrentie onderzoek
Aan de hand van de betere SEO- tools, zoals SEM Rush en MOZ, maar ook met Google Adwords onderzoeken we wat jouw grootste concurrenten online doen. We achterhalen de reden waarom zij scoren op bepaalde termen en vergelijken de belangrijkste concurrenten om zo kansen en groeimogelijkheden te ontdekken. Dit alles zorgt ervoor dat de beste tactiek toegepast kan worden om mooie resultaten te behalen.
Voordat we aan de slag kunnen met het genereren van verkeer naar de website, is het noodzakelijk dat deze technisch en functioneel werkt. Daarnaast zorgen we dat jouw website qua relevantie jouw concurrenten overtreft.
3.1. Technische website optimalisatie
Tijdens een technische website optimalisatie zorgen wij er simpelweg voor dat alle pagina’s van je website goed kunnen worden geïndexeerd en relevant zijn op de voor jouw meest interessante zoekwoord combinaties.
Daarnaast ontdekken we eventuele fouten en lossen deze op. Denk aan: 404 pagina’s, duplicate content, snelheid, mobiel gebruik, leesbaarheid, etc.
3.2. On-site optimalisatie
We doen een on-site optimalisatie om de website qua content en structuur dusdanig naar een niveau te brengen dat Google weet waar je website over gaat en potentiële klanten jouw pagina zullen vinden. We gaan aan de slag met het aanleggen van interne links, optimaliseren afbeeldingen en voorzien deze van omschrijvende teksten. Ook (her)schrijven we landingspagina’s om ervoor te zorgen dat je website gevonden kan worden op de eerder bepaalde zoekwoorden.
3.3. Content creation
We schrijven en optimaliseren content op de belangrijkste onderwerpen en zoekwoorden.
Onze externe optimalisatie ofwel linkbuilding bestaat uit 2 onderdelen: Campagne matige linkbuilding en doorlopende linkbuilding.
4.1. De quick-wins toepassen
We beginnen met het aanleggen van lokale vermeldingen naar je website. Deze lokale vermeldingen zijn belangrijk en noodzakelijk voor iedere website.
Op diverse platforms plaatsen we je bedrijfsprofiel en contactgegevens. Dit zorgt ervoor dat potentiële klanten je kunnen vinden en uiteindelijk op jouw website belanden. Ook zorgt dit in de eerste maanden voor groei van verkeer naar je website.
4.2. Doorlopende linkbuilding- en blogger outreach campgnes
Waar lokale vermeldingen relatief eenvoudig te verkrijgen zijn, blinkt onze dienstverlening uit in doorlopende linkbuilding. Onze unieke werkwijze zorgt ervoor dat wij hoogwaardige content kunnen promoten op plekken die vaak voor ‘kleinere’ bedrijven onbereikbaar zijn.
Onze doorlopende linkbuilding is gebaseerd op het beste systeem dat er is. Wij werken met 3 geselecteerde professionals waaronder een Content specialist, (externe) tekstschrijver en Prospect specialist.
Dit unieke systeem zorgt ervoor dat we hoogwaardige content en links kunnen krijgen op de meest interessante websites in uw branche.
We zijn een groep extreem resultaatgerichte marketeers, die gaan voor groei.
SEO is geen rocket science. Toch geeft onze SEO consultant antwoord op de meest gestelde vragen.
Hoe kies ik een SEO consultant?
Jouw online vindbaarheid is erg belangrijk. Het kan je namelijk veel verkeer, aanvragen en uiteindelijk bestellingen opleveren. Wil jij werken aan je online vindbaarheid? Een goede SEO consultant kan jou adviseren en ondersteunen zodat jij online beter vindbaar wordt. Om te weten te komen welke SEO consultant bij jou past, kan je kijken naar de cases en bedrijven waar ze momenteel voor werken. Een quickscan aanvragen is ook altijd aan te raden. Zo krijg je direct te horen waar kansen liggen en hoe een SEO consultant die kansen aan wil pakken.
Waarom een SEO consultant inschakelen?
SEO, je online vindbaarheid, is niet iets wat je ‘even’ instelt en wacht tot de resultaten binnenkomen. Het is een langdurig proces waarbij duurzame resultaten ons doel zijn. Ben je er klaar voor om door te groeien? Dan is het aan te raden om je SEO uit te besteden. Specialisten hebben veel kennis en ervaring en kunnen jouw posities binnen Google een boost geven. En doordat jij je SEO laat uitbesteden, heb jij weer tijd om je volledig te focussen op het ondernemen.
SEO laten doen of zelf aan de slag met SEO?
Veel ondernemers vragen zich af waar ze goed aan doen: SEO uitbesteden of zelf doen? Zoekmachine optimalisatie kost veel tijd. Je moet een zoekwoordenanalyse en marktanalyse als basis hebben om te zien waar kansen liggen. Door je SEO uit te besteden, houd jij tijd over om te ondernemen. Ons doel is om de investering die je maakt zo snel mogelijk terug te verdienen, zodat je echt gaat groeien. Want online vindbaarheid is belangrijker dan je denkt.
Wat kost een SEO consultant?
Elke website is anders en iedereen heeft andere doelen. Dus waarom zou iedereen evenveel moeten betalen voor SEO? Aan de hand van jouw wensen en de markt waarin jouw bedrijf zich bevindt, kijken we naar de kansen om jouw website online beter vindbaar te maken. We maken een offerte op basis van de kansen. Ons doel is om de investering die je maakt zo snel mogelijk terug te verdienen, zodat jij door kan blijven groeien.