Het conversiepercentage is het percentage van je bezoekers die daadwerkelijk overgaat tot conversie. Een conversie kan hierbij een aankoop zijn, maar ook het downloaden van een brochure of e-book of het aanvragen van een offerte. Het conversiepercentage kan enkel worden vastgesteld als er doelen ingesteld zijn in Google Analytics. Als jouw conversie en het aanhangende doel niet is ingesteld in Google Analytics, heb je geen inzicht in de conversieratio.

Waarom is het conversiepercentage zo belangrijk?

Het conversiepercentage, ook wel conversieratio genoemd, geeft inzicht in het deel van jouw bezoekers dat daadwerkelijk overgaat tot conversie. Dit percentage is per branche en aanbod verschillend, maar over het algemeen is een percentage tussen de 1 en 2%. Bij een conversiepercentage van 1% gaat van de 100 mensen één persoon over tot conversie.

Het conversiepercentage is een belangrijk gegeven. Hieraan kun je zien of jouw website goed presteert of niet. Is het percentage lager dan 1%? Dan is er werk aan de winkel. Je kunt hierbij bijvoorbeeld kijken waar mensen afhaken en aan welke factoren op deze pagina het kan liggen. Zo geeft elke browser (Safari, Google Chrome, Firefox) een website iets anders weer. Vaak is er een probleem met het design van de website. Zo is een knop lastig vindbaar of wordt deze helemaal niet weergegeven.

Heb je de website veelvuldig getest op verschillende devices en in verschillende browsers en werkt alles naar behoren? A/B-testing kan hier een oplossing in bieden. Hierbij kun je twee versies van je website laten weergeven. De ene groep krijgt versie A te zien, de andere groep versie B. Door kleine elementen, zoals de kleur van een knop of een tekst, aan te passen, kun je zien of dit invloed heeft op het conversiepercentage. Is jouw conversiepercentage na deze aanpassingen nog niet hoger? Dan is het goed om met een conversie optimalisatie specialist om de tafel te zitten, om te kijken hoe het conversiepercentage wél verhoogd kan worden.

Meer weten?

Wat zijn SEO teksten?

Lees verder

Wat zijn SEO teksten?

Lees verder

Wat zijn SEO teksten?

Lees verder

Wat zijn SEO teksten?

Lees verder

Wat zijn zoekwoorden?

Lees verder

Wat zijn zoekwoorden?

Lees verder

Wat zijn zoekwoorden?

Lees verder

Wat zijn zoekwoorden?

Lees verder

Wat is het verschil tussen branded en non-branded zoektermen?

Lees verder

Wat is het verschil tussen branded en non-branded zoektermen?

Lees verder

Wat is het verschil tussen branded en non-branded zoektermen?

Lees verder

Wat is het verschil tussen branded en non-branded zoektermen?

Lees verder

Wat is SEO?

Lees verder

Wat is SEO?

Lees verder

Wat is SEO?

Lees verder

Wat is SEO?

Lees verder

Wat is een redirect?

Lees verder

Wat is een redirect?

Lees verder

Wat is een redirect?

Lees verder

Wat is een redirect?

Lees verder

Wat is een subdomein?

Lees verder

Wat is een subdomein?

Lees verder

Wat is een subdomein?

Lees verder

Wat is een subdomein?

Lees verder

Wat is een heatmap?

Lees verder

Wat is een heatmap?

Lees verder

Wat is een heatmap?

Lees verder

Wat is een heatmap?

Lees verder

Wat is een deeplink?

Lees verder

Wat is een deeplink?

Lees verder

Wat is een deeplink?

Lees verder

Wat is een deeplink?

Lees verder

Wat is conversieratio?

Lees verder

Wat is conversieratio?

Lees verder

Wat is conversieratio?

Lees verder

Wat is conversieratio?

Lees verder

Ontdek in 30 minuten
welke omzet jouw bedrijf laat liggen.

Logo

Elandstraat 92
2901BK Capelle a/d IJssel

+31 (0)10 – 669 00 24

Copyright © 2011 - 2024 Webleaders B.V. All Rights Reserved - Algemene voorwaarden - Cookieverklaring - Privacyverklaring

Ontdek in 30 minuten
welke omzet jouw bedrijf laat liggen.

Logo

Elandstraat 92
2901BK Capelle a/d IJssel

+31 (0)10 – 669 00 24

Copyright © 2011 - 2024 Webleaders B.V. All Rights Reserved - Algemene voorwaarden - Cookieverklaring - Privacyverklaring