Naast CPC (Cost Per Click), CPM (Cost Per 1000 Impressions) en CPV (Cost Per View) is er binnen Google Ads campagnes ook de keuze voor CPA, een afrekenmodel voor online advertenties. Benieuwd of dit aansluit bij jouw online doelstellingen? Wij leggen je het belangrijkste over CPA uit.

Wat betekent CPA?

De afkorting CPA staat voor Cost Per Action of Cost Per Acquisition. Je betaalt dus pas een bedrag als er een actie wordt ondernomen die aansluit op jouw advertentie. Het soort actie hangt af van jouw advertentie en kan uiteenlopen van het aanvragen van een offerte tot het aanmelden voor een nieuwsbrief, het samenstellen van een product of een aankoop doen.

Waarom en wanneer je voor CPA kiest

Dit afrekenmodel is vooral geschikt als je via je advertentie direct conversie wil genereren. Je betaalt verder alleen een ‘fee’ wanneer de partij, waar de advertorial draait, een actie voor de adverteerder genereert. Bij adverteren met CPA als betaalwijze is goed meetbaar welke keywords en welke combinaties renderen en welke advertenties geoptimaliseerd moeten worden om betere resultaten te behalen.

Ontdek in 30 minuten
welke omzet jouw bedrijf laat liggen.

Logo

Elandstraat 92
2901BK Capelle a/d IJssel

+31 (0)10 – 669 00 24

Copyright © 2011 - 2024 Webleaders B.V. All Rights Reserved - Algemene voorwaarden - Cookieverklaring - Privacyverklaring

Ontdek in 30 minuten
welke omzet jouw bedrijf laat liggen.

Logo

Elandstraat 92
2901BK Capelle a/d IJssel

+31 (0)10 – 669 00 24

Copyright © 2011 - 2024 Webleaders B.V. All Rights Reserved - Algemene voorwaarden - Cookieverklaring - Privacyverklaring