Wat zijn zoekwoorden?
En hoe kun je deze optimaal inzetten?
En hoe kun je deze optimaal inzetten?
Een zoekwoord is een specifiek woord (of groep woorden) die gebruikt wordt om binnen zoekmachines op zoek te gaan naar een bedrijf, product of dienst. Zoekwoorden worden ook wel keywords genoemd.
Als je in de zoekresultaten gevonden wil worden op een specifiek woord, is het nodig om gebruik te maken van zoekwoorden. Een zoekwoordenonderzoek biedt de basis. Bij een zoekwoordenonderzoek kijk je naar het zoekgedrag van jouw doelgroep. Met speciale tooling kan je bekijken welke zoekwoorden veel gebruikt worden en hoe vaak je doelgroep deze per maand gebruikt. Dit noemen we ook wel het zoekvolume (per maand).
Het zoekwoordenonderzoek maakt duidelijk wat de belangrijkste zoekwoorden voor jouw website of webshop zijn en welke zoekwoorden je moet integreren in je teksten. Let er op dat je het aantal zoekwoorden in je tekst niet overdrijft. Je schrijft je teksten immers voor je doelgroep, niet voor een zoekmachine. Zorg dat je keyword density, dus het aantal keer dat het zoekwoord voorkomt in de tekst, rond de 5% of lager ligt. Een hogere zoekwoorddichtheid gaat mogelijk zelfs ten koste van je organische vindbaarheid.
Binnen zoekwoorden wordt er onderscheid gemaakt tussen short tail zoekwoorden en longtail zoekwoorden:
Wij analyseren jouw online markt en concurrentie en vergelijken het maximaal haalbare verkeer met jouw zichtbaarheid.
Wij werken voor onder andere: