Presentatie: SEO bij Bol.com tijdens Search Marketing Thursday

Auteur:

Categorie:

Donderdag 3 april was Tom Smits van Bol.com de spreker bij de Search Marketing Thursday. De verwachtingen waren hoog: het grote Bol.com zou een boekje open doen op het gebied van SEO!

Search Marketing Thursday

Search Marketing Thursday (SMT) is een kort seminar van ongeveer 2 uur waarbij cases, trends en ontwikkelingen op het gebied van zoekmachinemarketing worden gepresenteerd.

Weinig inhoud door geheimhoudingsplicht

Smits liet namelijk weinig feiten los die bij een goede spreekbeurt over Bol.com ook niet naar voren zouden komen. Hij ging in op de geschiedenis van Bol.com en vertelde over de organisatiestructuur. Allemaal dingen die je je gemakkelijk kan Googlen. Smits mag natuurlijk weinig zeggen over inhoudelijke zaken van Bol.com zoals de online marketingstrategie. Hier heerst een geheimhoudingsplicht over. De grootste webwinkel van Nederland zou natuurlijk wel gek zijn om de strategie weg te geven die het zo succesvol heeft gemaakt. Toch opende Smits onze ogen over hoe groot(s) Bol.com eigenlijk wel niet is.

Meer dan 500.000 bezoekers per dag!

Meer dan een half miljoen mensen bezoeken elke dag de webshop. Meer dan 10 keer de Kuip benadrukte Smits trots. Het is ook een droom voor elke Nederlandse webshop om dit aantal bezoekers te ontvangen.

Om deze bezoekers op te vangen heeft Bol.com een enorm aantal landingspagina’s. Maar dat is logisch als je voor bijna elke zoekterm een aparte landingspagina hebt. Ook voor Google is het een enorme taak om de site van Bol te doorspitten.

Google crawlt bij Bol.com voor 32-60 gigabyte per dag!

De Crawl-bot zorgt soms zelfs voor grote problemen bij de snelheid van de webshop. Het is dan ook niet vreemd dat Bol.com op sommige momenten zelfs de Crawl-bot blokkeert om de snelheid van de site optimaal te houden. Maar het is nu eenmaal nodig. Bol.com moet namelijk inspelen op de enorme hoeveelheid zoekwoorden waarop mensen binnenkomen.

Elke maand is er een voor het personeel van Bol.com een SEO-training

Het is standaard bij Bol.com dat niet alleen de marketingafdeling een SEO-training krijgt, maar iedere werknemer van Bol.com deze training ontvangt.

Ook de receptioniste bij Bol.com ontvangt deze training” zegt Smits. Want tegenwoordig is alles wat je online deelt, belangrijk voor de zoekresultaten. En dan is het belangrijk dat men ook weet hoe je ervoor kunt zorgen dat jouw content, van productreviews tot social media berichten, bijdraagt aan de vindbaarheid van Bol.com. Verder doet Bol.com aan geen enkele vorm van offsite SEO.

GEEN off site SEO nodig

Dankzij de enorme bekendheid van de webshop, hoeft Bol.com zich helemaal niet met off site SEO activiteiten zoals linkbuilding bezig te houden. Of zoals Smits zegt: “We doen op natuurlijke wijze aan off site SEO, door eigenlijk gewoon helemaal niets te doen”.  Het is duidelijk: Bol.com is de droom van iedere webshop-eigenaar. Is er dan nog wel een uitdaging voor Bol.com op SEO-gebied?

Verdere generalisatie van producten

Het is een vraag die wordt gesteld vanuit het publiek. Smits zegt dat hij even moet denken omdat hij meer weet over de toekomstplannen van Bol.com dan dat hij weg mag geven. Na een tijdje zegt hij: “De uitdaging voor Bol.com is om de verdere generalisatie van het productaanbod onder controle te krijgen”. Bol biedt namelijk niet alleen maar boeken of entertainment aan zoals in de vroegere dagen. De webshop verkoopt tegenwoordig bijna alles en in de toekomst zal dit alleen maar meer worden.

Donderdag 3 april was Tom Smits van Bol.com de spreker bij de Search Marketing Thursday. De verwachtingen waren hoog: het grote Bol.com zou een boekje open doen op het gebied van SEO!

Search Marketing Thursday

Search Marketing Thursday (SMT) is een kort seminar van ongeveer 2 uur waarbij cases, trends en ontwikkelingen op het gebied van zoekmachinemarketing worden gepresenteerd.

Weinig inhoud door geheimhoudingsplicht

Smits liet namelijk weinig feiten los die bij een goede spreekbeurt over Bol.com ook niet naar voren zouden komen. Hij ging in op de geschiedenis van Bol.com en vertelde over de organisatiestructuur. Allemaal dingen die je je gemakkelijk kan Googlen. Smits mag natuurlijk weinig zeggen over inhoudelijke zaken van Bol.com zoals de online marketingstrategie. Hier heerst een geheimhoudingsplicht over. De grootste webwinkel van Nederland zou natuurlijk wel gek zijn om de strategie weg te geven die het zo succesvol heeft gemaakt. Toch opende Smits onze ogen over hoe groot(s) Bol.com eigenlijk wel niet is.

Meer dan 500.000 bezoekers per dag!

Meer dan een half miljoen mensen bezoeken elke dag de webshop. Meer dan 10 keer de Kuip benadrukte Smits trots. Het is ook een droom voor elke Nederlandse webshop om dit aantal bezoekers te ontvangen.

Om deze bezoekers op te vangen heeft Bol.com een enorm aantal landingspagina’s. Maar dat is logisch als je voor bijna elke zoekterm een aparte landingspagina hebt. Ook voor Google is het een enorme taak om de site van Bol te doorspitten.

Google crawlt bij Bol.com voor 32-60 gigabyte per dag!

De Crawl-bot zorgt soms zelfs voor grote problemen bij de snelheid van de webshop. Het is dan ook niet vreemd dat Bol.com op sommige momenten zelfs de Crawl-bot blokkeert om de snelheid van de site optimaal te houden. Maar het is nu eenmaal nodig. Bol.com moet namelijk inspelen op de enorme hoeveelheid zoekwoorden waarop mensen binnenkomen.

Elke maand is er een voor het personeel van Bol.com een SEO-training

Het is standaard bij Bol.com dat niet alleen de marketingafdeling een SEO-training krijgt, maar iedere werknemer van Bol.com deze training ontvangt.

Ook de receptioniste bij Bol.com ontvangt deze training” zegt Smits. Want tegenwoordig is alles wat je online deelt, belangrijk voor de zoekresultaten. En dan is het belangrijk dat men ook weet hoe je ervoor kunt zorgen dat jouw content, van productreviews tot social media berichten, bijdraagt aan de vindbaarheid van Bol.com. Verder doet Bol.com aan geen enkele vorm van offsite SEO.

GEEN off site SEO nodig

Dankzij de enorme bekendheid van de webshop, hoeft Bol.com zich helemaal niet met off site SEO activiteiten zoals linkbuilding bezig te houden. Of zoals Smits zegt: “We doen op natuurlijke wijze aan off site SEO, door eigenlijk gewoon helemaal niets te doen”.  Het is duidelijk: Bol.com is de droom van iedere webshop-eigenaar. Is er dan nog wel een uitdaging voor Bol.com op SEO-gebied?

Verdere generalisatie van producten

Het is een vraag die wordt gesteld vanuit het publiek. Smits zegt dat hij even moet denken omdat hij meer weet over de toekomstplannen van Bol.com dan dat hij weg mag geven. Na een tijdje zegt hij: “De uitdaging voor Bol.com is om de verdere generalisatie van het productaanbod onder controle te krijgen”. Bol biedt namelijk niet alleen maar boeken of entertainment aan zoals in de vroegere dagen. De webshop verkoopt tegenwoordig bijna alles en in de toekomst zal dit alleen maar meer worden.

Donderdag 3 april was Tom Smits van Bol.com de spreker bij de Search Marketing Thursday. De verwachtingen waren hoog: het grote Bol.com zou een boekje open doen op het gebied van SEO!

Search Marketing Thursday

Search Marketing Thursday (SMT) is een kort seminar van ongeveer 2 uur waarbij cases, trends en ontwikkelingen op het gebied van zoekmachinemarketing worden gepresenteerd.

Weinig inhoud door geheimhoudingsplicht

Smits liet namelijk weinig feiten los die bij een goede spreekbeurt over Bol.com ook niet naar voren zouden komen. Hij ging in op de geschiedenis van Bol.com en vertelde over de organisatiestructuur. Allemaal dingen die je je gemakkelijk kan Googlen. Smits mag natuurlijk weinig zeggen over inhoudelijke zaken van Bol.com zoals de online marketingstrategie. Hier heerst een geheimhoudingsplicht over. De grootste webwinkel van Nederland zou natuurlijk wel gek zijn om de strategie weg te geven die het zo succesvol heeft gemaakt. Toch opende Smits onze ogen over hoe groot(s) Bol.com eigenlijk wel niet is.

Meer dan 500.000 bezoekers per dag!

Meer dan een half miljoen mensen bezoeken elke dag de webshop. Meer dan 10 keer de Kuip benadrukte Smits trots. Het is ook een droom voor elke Nederlandse webshop om dit aantal bezoekers te ontvangen.

Om deze bezoekers op te vangen heeft Bol.com een enorm aantal landingspagina’s. Maar dat is logisch als je voor bijna elke zoekterm een aparte landingspagina hebt. Ook voor Google is het een enorme taak om de site van Bol te doorspitten.

Google crawlt bij Bol.com voor 32-60 gigabyte per dag!

De Crawl-bot zorgt soms zelfs voor grote problemen bij de snelheid van de webshop. Het is dan ook niet vreemd dat Bol.com op sommige momenten zelfs de Crawl-bot blokkeert om de snelheid van de site optimaal te houden. Maar het is nu eenmaal nodig. Bol.com moet namelijk inspelen op de enorme hoeveelheid zoekwoorden waarop mensen binnenkomen.

Elke maand is er een voor het personeel van Bol.com een SEO-training

Het is standaard bij Bol.com dat niet alleen de marketingafdeling een SEO-training krijgt, maar iedere werknemer van Bol.com deze training ontvangt.

Ook de receptioniste bij Bol.com ontvangt deze training” zegt Smits. Want tegenwoordig is alles wat je online deelt, belangrijk voor de zoekresultaten. En dan is het belangrijk dat men ook weet hoe je ervoor kunt zorgen dat jouw content, van productreviews tot social media berichten, bijdraagt aan de vindbaarheid van Bol.com. Verder doet Bol.com aan geen enkele vorm van offsite SEO.

GEEN off site SEO nodig

Dankzij de enorme bekendheid van de webshop, hoeft Bol.com zich helemaal niet met off site SEO activiteiten zoals linkbuilding bezig te houden. Of zoals Smits zegt: “We doen op natuurlijke wijze aan off site SEO, door eigenlijk gewoon helemaal niets te doen”.  Het is duidelijk: Bol.com is de droom van iedere webshop-eigenaar. Is er dan nog wel een uitdaging voor Bol.com op SEO-gebied?

Verdere generalisatie van producten

Het is een vraag die wordt gesteld vanuit het publiek. Smits zegt dat hij even moet denken omdat hij meer weet over de toekomstplannen van Bol.com dan dat hij weg mag geven. Na een tijdje zegt hij: “De uitdaging voor Bol.com is om de verdere generalisatie van het productaanbod onder controle te krijgen”. Bol biedt namelijk niet alleen maar boeken of entertainment aan zoals in de vroegere dagen. De webshop verkoopt tegenwoordig bijna alles en in de toekomst zal dit alleen maar meer worden.

Donderdag 3 april was Tom Smits van Bol.com de spreker bij de Search Marketing Thursday. De verwachtingen waren hoog: het grote Bol.com zou een boekje open doen op het gebied van SEO!

Search Marketing Thursday

Search Marketing Thursday (SMT) is een kort seminar van ongeveer 2 uur waarbij cases, trends en ontwikkelingen op het gebied van zoekmachinemarketing worden gepresenteerd.

Weinig inhoud door geheimhoudingsplicht

Smits liet namelijk weinig feiten los die bij een goede spreekbeurt over Bol.com ook niet naar voren zouden komen. Hij ging in op de geschiedenis van Bol.com en vertelde over de organisatiestructuur. Allemaal dingen die je je gemakkelijk kan Googlen. Smits mag natuurlijk weinig zeggen over inhoudelijke zaken van Bol.com zoals de online marketingstrategie. Hier heerst een geheimhoudingsplicht over. De grootste webwinkel van Nederland zou natuurlijk wel gek zijn om de strategie weg te geven die het zo succesvol heeft gemaakt. Toch opende Smits onze ogen over hoe groot(s) Bol.com eigenlijk wel niet is.

Meer dan 500.000 bezoekers per dag!

Meer dan een half miljoen mensen bezoeken elke dag de webshop. Meer dan 10 keer de Kuip benadrukte Smits trots. Het is ook een droom voor elke Nederlandse webshop om dit aantal bezoekers te ontvangen.

Om deze bezoekers op te vangen heeft Bol.com een enorm aantal landingspagina’s. Maar dat is logisch als je voor bijna elke zoekterm een aparte landingspagina hebt. Ook voor Google is het een enorme taak om de site van Bol te doorspitten.

Google crawlt bij Bol.com voor 32-60 gigabyte per dag!

De Crawl-bot zorgt soms zelfs voor grote problemen bij de snelheid van de webshop. Het is dan ook niet vreemd dat Bol.com op sommige momenten zelfs de Crawl-bot blokkeert om de snelheid van de site optimaal te houden. Maar het is nu eenmaal nodig. Bol.com moet namelijk inspelen op de enorme hoeveelheid zoekwoorden waarop mensen binnenkomen.

Elke maand is er een voor het personeel van Bol.com een SEO-training

Het is standaard bij Bol.com dat niet alleen de marketingafdeling een SEO-training krijgt, maar iedere werknemer van Bol.com deze training ontvangt.

Ook de receptioniste bij Bol.com ontvangt deze training” zegt Smits. Want tegenwoordig is alles wat je online deelt, belangrijk voor de zoekresultaten. En dan is het belangrijk dat men ook weet hoe je ervoor kunt zorgen dat jouw content, van productreviews tot social media berichten, bijdraagt aan de vindbaarheid van Bol.com. Verder doet Bol.com aan geen enkele vorm van offsite SEO.

GEEN off site SEO nodig

Dankzij de enorme bekendheid van de webshop, hoeft Bol.com zich helemaal niet met off site SEO activiteiten zoals linkbuilding bezig te houden. Of zoals Smits zegt: “We doen op natuurlijke wijze aan off site SEO, door eigenlijk gewoon helemaal niets te doen”.  Het is duidelijk: Bol.com is de droom van iedere webshop-eigenaar. Is er dan nog wel een uitdaging voor Bol.com op SEO-gebied?

Verdere generalisatie van producten

Het is een vraag die wordt gesteld vanuit het publiek. Smits zegt dat hij even moet denken omdat hij meer weet over de toekomstplannen van Bol.com dan dat hij weg mag geven. Na een tijdje zegt hij: “De uitdaging voor Bol.com is om de verdere generalisatie van het productaanbod onder controle te krijgen”. Bol biedt namelijk niet alleen maar boeken of entertainment aan zoals in de vroegere dagen. De webshop verkoopt tegenwoordig bijna alles en in de toekomst zal dit alleen maar meer worden.

SEO

Alles over de 8 grootste SEO events van 2024

SEO

Alles over de 8 grootste SEO events van 2024

SEO

Alles over de 8 grootste SEO events van 2024

SEO

Alles over de 8 grootste SEO events van 2024

SEO

Black Friday SEO deals (2024): tot wel 70% korting!

SEO

Black Friday SEO deals (2024): tot wel 70% korting!

SEO

Black Friday SEO deals (2024): tot wel 70% korting!

SEO

Black Friday SEO deals (2024): tot wel 70% korting!

De weg naar succes in Google: de kracht van zoekintentie

De weg naar succes in Google: de kracht van zoekintentie

De weg naar succes in Google: de kracht van zoekintentie

De weg naar succes in Google: de kracht van zoekintentie

Ontdek in 30 minuten
welke omzet jouw bedrijf laat liggen.

Logo

Elandstraat 92
2901BK Capelle a/d IJssel

+31 (0)10 – 669 00 24

Copyright © 2011 - 2024 Webleaders B.V. All Rights Reserved - Algemene voorwaarden - Cookieverklaring - Privacyverklaring

Ontdek in 30 minuten welke omzet
jouw bedrijf laat liggen.

Copyright © 2011 - 2023 Webleaders B.V. All Rights Reserved - Cookieverklaring - Privacyverklaring

Ontdek in 30 minuten
welke omzet jouw bedrijf laat liggen.

Logo

Elandstraat 92
2901BK Capelle a/d IJssel

+31 (0)10 – 669 00 24

Copyright © 2011 - 2024 Webleaders B.V. All Rights Reserved - Algemene voorwaarden - Cookieverklaring - Privacyverklaring