Online marketing & SEO consultant voor bedrijven met ambitie
Mijn naam is Brent Maclaine Pont en eigenaar van Webleaders.
Ik help bedrijven aan topposities binnen de belangrijkste zoekmachines. Sinds 2011 ben ik actief als SEO consultant en heb ik ruim 75 bedrijven geholpen aan meer klanten via hun website of webshop.
Wat mijn werk onderscheidt is een extreem resultaatgerichte aanpak. Waar andere online marketing bureaus geen harde doelen durven stellen, durf ik het het risico aan om op mijn resultaten beloond te worden.
Ik werk voor zowel lokale MKB bedrijven als multinationals in Nederland en daarbuiten. Voor deze bedrijven fungeer ik zowel als online marketing strateeg, consultant en de uitvoerende online marketeer in één.
Mijn ervaring als SEO consultant
Sinds 2008 ben ik werkzaam in het online marketing vakgebied en begon vooral voor kleine bedrijven die hun lokale vindbaarheid wilde verbeteren.
Van 2011 tot 2014 werkte ik op interim basis als eCommerce manager, Content marketeer en SEO specialist waarin ik interne tekstschrijvers & linkbuilders aanstuurde. Ik was verantwoordelijk voor groei in traffic, omzet en stijging van conversie.
Sinds 2014 werk ik – samen met een team van online professionals – voornamelijk op vaste basis voor diverse opdrachtgevers die hun online marketing volledig aan ons uitbesteden. We ontwikkelen een strategie op maat en zorgen voor continue content promotie / linkbuilding & conversie optimalisatie.
Ook hebben we hierin een systeem ontwikkeld wat ervoor zorgt dat we ook op grote schaal campagnes kunnen voeren.
Hoe kunnen we samenwerken?
Je kunt me als freelance (interim) SEO consultant inschakelen voor tijdelijke versterken van je marketing team. Of je schakelt ons bureau in en we maken samen een succesvolle online marketing strategie waarin we werken naar een uitdagend doel.
Vertel me over jouw doelen en ik help je graag.
Wij moeten als eerste alles over jouw bedrijf, jouw klanten, jouw concurrentie en markt te weten komen om te kunnen groeien.
1.1 Kennismaking en intake
1.2 Google Analytics scan
1.3 In kaart brengen van de markt
Nu gaan we de diepte in. Wij doen onderzoek naar jouw (potentiële) klanten en de markt waarin je actief bent. We zoeken kansen en doen onderzoek naar concurrentie.
2.1 Zoekwoordenonderzoek
2.2 Branche onderzoek
2.3 Concurrentie onderzoek
Voordat we aan de slag kunnen met het genereren van verkeer naar de website, is het noodzakelijk dat deze technisch en functioneel werkt. Daarnaast zorgen we dat jouw website qua relevantie jouw concurrenten overtreft.
3.1 Technische website optimalisatie
3.2 On-site optimalisatie
3.3 Content creation
Onze externe optimalisatie ofwel linkbuilding bestaat uit 2 onderdelen: Campagne matige linkbuilding en doorlopende linkbuilding.
4.1 De quick-wins toepassen
4.2 Doorlopende linkbuilding- en blogger outreach campagnes

"Al jaren hebben wij een bijzonder prettig partnership met Webleaders. Goede adviezen, goed converterende campagnes en fijn, menselijk contact. Ze zetten altijd een stapje extra. Blij mee!"

Annemieke
Partner bij Mogelijk


