C.R. Couture

Topposities in een nichemarkt: Hoe we ze binnenhaalden voor deze online handwerkwinkel

Topposities in een nichemarkt: Hoe we ze binnenhaalden voor deze online handwerkwinkel

Topposities in een nichemarkt: Hoe we ze binnenhaalden voor deze online handwerkwinkel

Groeiende domein autoriteit

Diverse topposities

Marktleider in borduren

Al jaren is C.R. Couture een begrip in de wereld van handwerken en borduren. Reden te meer om het succes ook online te zoeken. De uitdaging? Topposities op de voor hen belangrijkste zoektermen binnen de categorie “borduren”. 

Missie geslaagd. Weten hoe?

De kracht van topic authority

De eigenaressen van Crcouture.nl wilden topposities voor de termen “borduren” en “borduurpakket”. Met elk een passende landingspagina heb je een prima start, maar ben je er nog lang niet. 

We starten de uitdaging met een zoekwoordenonderzoek. Daarin brengen we in kaart waar de doelgroep naar zoekt én hoe groot een cluster is. Van competitieve zoektermen als “borduren” tot meer long-tail zoektermen als “geboortetegel borduren”. De keuze is reuze als het aankomt op deze hobby. En dat is precies waar wij onze focus op hebben gelegd. Aan zowel Google als de bezoeker laten zien dat Crcouture.nl dé plek is om al je borduurbenodigdheden te bestellen.

Onze aanpak

  1. Zoekwoordenonderzoek

Op basis van het zoekwoordenonderzoek hebben we de zoektermen gekoppeld aan al bestaande pagina’s. Daarnaast hebben we nieuwe landingspagina’s laten toevoegen voor de zoektermen die we nog niet afvingen met pagina’s die er al waren. 

Het resultaat? Een advies voor een mega-menu. Met zo’n groot aanbod (lees: meer dan 30.000 producten!) wil je de belangrijkste pagina’s eenvoudig bereikbaar maken en houden. 

  1. Teksten schrijven

Voor elke landingspagina schreven we teksten die voldeden aan onze eisen voor Google én relevant waren voor de doelgroep. Eerst in SurferSEO en later met onze eigen AI-agent, die op basis van het primaire zoekwoord, de website van Crcouture en die van concurrenten copy genereert. 

We startten op basis van zoekvolume (de grootste termen pakten we als eerste aan) en later op basis van relevantie. In veel gevallen waren de zoektermen met laag zoekvolume juist het meest interessant. De concurrentie had alleen oog voor de termen met de grotere zoekvolumes. 

  1. Interne links

Een goede interne linkstructuur kan niet ontbreken. Zeker bij zo’n grote webshop is het intern linken cruciaal. Hiervoor passen we het pillar & cluster-model toe. Binnen elke categorie linkt een pagina standaard naar de hoofdcategorie (hier: borduren) en naar een andere relevante pagina binnen de categorie (bijvoorbeeld: borduurgarens). Zo bouw je binnen een categorie goed waarde op én krijgen de pagina’s onderling ook de juiste waarde. 

  1. Linkbuilding

Na alle on-site optimalisaties hebben we ook linkbuilding toegepast om de domeinwaarde van de webshop te vergroten. Bij Webleaders doen we dat op een duurzame manier. Dat betekent langdurig investeren in kwalitatieve backlinks in plaats van zoveel mogelijk backlinks in een korte tijd. 

Resultaat? Dat mag er wezen!

  • Marktleider in borduren

  • Groeiende domein autoriteit

  • Topposities voor termen als “borduren”, “borduurpakket” en “geboorte borduren”

  • Organisch verkeer als de belangrijkste bron van verkeer én aantal maandelijkse bestellingen

Onze aanpak

  1. Zoekwoordenonderzoek

Op basis van het zoekwoordenonderzoek hebben we de zoektermen gekoppeld aan al bestaande pagina’s. Daarnaast hebben we nieuwe landingspagina’s laten toevoegen voor de zoektermen die we nog niet afvingen met pagina’s die er al waren. 

Het resultaat? Een advies voor een mega-menu. Met zo’n groot aanbod (lees: meer dan 30.000 producten!) wil je de belangrijkste pagina’s eenvoudig bereikbaar maken en houden. 

  1. Teksten schrijven

Voor elke landingspagina schreven we teksten die voldeden aan onze eisen voor Google én relevant waren voor de doelgroep. Eerst in SurferSEO en later met onze eigen AI-agent, die op basis van het primaire zoekwoord, de website van Crcouture en die van concurrenten copy genereert. 

We startten op basis van zoekvolume (de grootste termen pakten we als eerste aan) en later op basis van relevantie. In veel gevallen waren de zoektermen met laag zoekvolume juist het meest interessant. De concurrentie had alleen oog voor de termen met de grotere zoekvolumes. 

  1. Interne links

Een goede interne linkstructuur kan niet ontbreken. Zeker bij zo’n grote webshop is het intern linken cruciaal. Hiervoor passen we het pillar & cluster-model toe. Binnen elke categorie linkt een pagina standaard naar de hoofdcategorie (hier: borduren) en naar een andere relevante pagina binnen de categorie (bijvoorbeeld: borduurgarens). Zo bouw je binnen een categorie goed waarde op én krijgen de pagina’s onderling ook de juiste waarde. 

  1. Linkbuilding

Na alle on-site optimalisaties hebben we ook linkbuilding toegepast om de domeinwaarde van de webshop te vergroten. Bij Webleaders doen we dat op een duurzame manier. Dat betekent langdurig investeren in kwalitatieve backlinks in plaats van zoveel mogelijk backlinks in een korte tijd. 

Resultaat? Dat mag er wezen!

  • Marktleider in borduren

  • Groeiende domein autoriteit

  • Topposities voor termen als “borduren”, “borduurpakket” en “geboorte borduren”

  • Organisch verkeer als de belangrijkste bron van verkeer én aantal maandelijkse bestellingen

Onze aanpak

  1. Zoekwoordenonderzoek

Op basis van het zoekwoordenonderzoek hebben we de zoektermen gekoppeld aan al bestaande pagina’s. Daarnaast hebben we nieuwe landingspagina’s laten toevoegen voor de zoektermen die we nog niet afvingen met pagina’s die er al waren. 

Het resultaat? Een advies voor een mega-menu. Met zo’n groot aanbod (lees: meer dan 30.000 producten!) wil je de belangrijkste pagina’s eenvoudig bereikbaar maken en houden. 

  1. Teksten schrijven

Voor elke landingspagina schreven we teksten die voldeden aan onze eisen voor Google én relevant waren voor de doelgroep. Eerst in SurferSEO en later met onze eigen AI-agent, die op basis van het primaire zoekwoord, de website van Crcouture en die van concurrenten copy genereert. 

We startten op basis van zoekvolume (de grootste termen pakten we als eerste aan) en later op basis van relevantie. In veel gevallen waren de zoektermen met laag zoekvolume juist het meest interessant. De concurrentie had alleen oog voor de termen met de grotere zoekvolumes. 

  1. Interne links

Een goede interne linkstructuur kan niet ontbreken. Zeker bij zo’n grote webshop is het intern linken cruciaal. Hiervoor passen we het pillar & cluster-model toe. Binnen elke categorie linkt een pagina standaard naar de hoofdcategorie (hier: borduren) en naar een andere relevante pagina binnen de categorie (bijvoorbeeld: borduurgarens). Zo bouw je binnen een categorie goed waarde op én krijgen de pagina’s onderling ook de juiste waarde. 

  1. Linkbuilding

Na alle on-site optimalisaties hebben we ook linkbuilding toegepast om de domeinwaarde van de webshop te vergroten. Bij Webleaders doen we dat op een duurzame manier. Dat betekent langdurig investeren in kwalitatieve backlinks in plaats van zoveel mogelijk backlinks in een korte tijd. 

Resultaat? Dat mag er wezen!

  • Marktleider in borduren

  • Groeiende domein autoriteit

  • Topposities voor termen als “borduren”, “borduurpakket” en “geboorte borduren”

  • Organisch verkeer als de belangrijkste bron van verkeer én aantal maandelijkse bestellingen

Onze aanpak

  1. Zoekwoordenonderzoek

Op basis van het zoekwoordenonderzoek hebben we de zoektermen gekoppeld aan al bestaande pagina’s. Daarnaast hebben we nieuwe landingspagina’s laten toevoegen voor de zoektermen die we nog niet afvingen met pagina’s die er al waren. 

Het resultaat? Een advies voor een mega-menu. Met zo’n groot aanbod (lees: meer dan 30.000 producten!) wil je de belangrijkste pagina’s eenvoudig bereikbaar maken en houden. 

  1. Teksten schrijven

Voor elke landingspagina schreven we teksten die voldeden aan onze eisen voor Google én relevant waren voor de doelgroep. Eerst in SurferSEO en later met onze eigen AI-agent, die op basis van het primaire zoekwoord, de website van Crcouture en die van concurrenten copy genereert. 

We startten op basis van zoekvolume (de grootste termen pakten we als eerste aan) en later op basis van relevantie. In veel gevallen waren de zoektermen met laag zoekvolume juist het meest interessant. De concurrentie had alleen oog voor de termen met de grotere zoekvolumes. 

  1. Interne links

Een goede interne linkstructuur kan niet ontbreken. Zeker bij zo’n grote webshop is het intern linken cruciaal. Hiervoor passen we het pillar & cluster-model toe. Binnen elke categorie linkt een pagina standaard naar de hoofdcategorie (hier: borduren) en naar een andere relevante pagina binnen de categorie (bijvoorbeeld: borduurgarens). Zo bouw je binnen een categorie goed waarde op én krijgen de pagina’s onderling ook de juiste waarde. 

  1. Linkbuilding

Na alle on-site optimalisaties hebben we ook linkbuilding toegepast om de domeinwaarde van de webshop te vergroten. Bij Webleaders doen we dat op een duurzame manier. Dat betekent langdurig investeren in kwalitatieve backlinks in plaats van zoveel mogelijk backlinks in een korte tijd. 

Resultaat? Dat mag er wezen!

  • Marktleider in borduren

  • Groeiende domein autoriteit

  • Topposities voor termen als “borduren”, “borduurpakket” en “geboorte borduren”

  • Organisch verkeer als de belangrijkste bron van verkeer én aantal maandelijkse bestellingen

Hoeveel verkeer en conversie laat jij nu liggen?

Vraag jouw groeiscan aan! 🚀

Inzicht in het extra haalbare verkeer voor jouw website

Hoe we jou kunnen groeien naar een topspeler in jouw niche.

Binnen 24 uur (op werkdagen) een telefonische inventarisatie.

Hoeveel verkeer en conversie laat jij nu liggen?

Vraag jouw groeiscan aan! 🚀

Inzicht in het extra haalbare verkeer voor jouw website

Hoe we jou kunnen groeien naar een topspeler in jouw niche.

Binnen 24 uur (op werkdagen) een telefonische inventarisatie.

Hoeveel verkeer en conversie laat jij nu liggen?

Vraag jouw groeiscan aan! 🚀

Inzicht in het extra haalbare verkeer voor jouw website

Hoe we jou kunnen groeien naar een topspeler in jouw niche.

Binnen 24 uur (op werkdagen) een telefonische inventarisatie.

Hoeveel verkeer en conversie laat jij nu liggen?

Vraag jouw groeiscan aan! 🚀

Inzicht in het extra haalbare verkeer voor jouw website

Hoe we jou kunnen groeien naar een topspeler in jouw niche.

Binnen 24 uur (op werkdagen) een telefonische inventarisatie.

Logo

Elandstraat 92
2901 BK Capelle aan den IJssel
Google Maps

Nu bereikbaar

Partners & accreditaties

Copyright © 2011 - 2025 Webleaders B.V. All Rights Reserved - Algemene voorwaarden - Cookieverklaring - Privacyverklaring

Logo

Elandstraat 92
2901 BK Capelle aan den IJssel
Google Maps

Nu bereikbaar

Partners & accreditaties

Copyright © 2011 - 2025 Webleaders B.V. All Rights Reserved - Algemene voorwaarden - Cookieverklaring - Privacyverklaring

Ontdek in 30 minuten welke omzet
jouw bedrijf laat liggen.

Copyright © 2011 - 2023 Webleaders B.V. All Rights Reserved - Cookieverklaring - Privacyverklaring