Excellent Finance

Een overvolle agenda voor deze hypotheek- en financieel adviseurs

Een overvolle agenda voor deze hypotheek- en financieel adviseurs

Een overvolle agenda voor deze hypotheek- en financieel adviseurs

+1000% leads

+10k verkeer

Een overvolle agenda

Over Excellent Finance

De website Excellentfinance.nl is het online visitekaartje voor de financieel adviseurs en hypotheekadviseurs van Excellent Finance in Den Helder en Amsterdam. Zij helpen huishoudens aan o.a. een passende hypotheek, vermogensplanning of financieel advies in verschillende levensfasen. 

Excellent Finance heeft ons benaderd om hen te ondersteunen bij de volgende 3 doelstellingen:

  1. Goed organisch vindbaar zijn op locatie gerelateerde zoektermen, waaronder “financieel adviseur Amsterdam” en “hypotheekadviseur Den Helder”;

  2. Het vullen van de agenda van de adviseurs door middel van zowel Google Ads als organische vindbaarheid;

  3. Het verder opbouwen van de autoriteit voor de website met linkbuilding- en PR campagnes

De aanpak

Online zichtbaarheid is belangrijk binnen deze branche. In de regio waarin Excellent Finance actief is, willen zij tot de top 3 hypotheek- en financieel adviesbureaus horen. Omdat de customer journey online begint, is goede online zichtbaarheid in zoekmachines als Google ontzettend belangrijk. De huidige pagina’s moeten daarom goed aansluiten op de search intent, datgeen waar de doelgroep naar op zoek is. Ons plan bestond uit de volgende punten:

  • Een zoekwoordenonderzoek uitgevoerd om inzicht te krijgen in het zoekgedrag van de doelgroep;

  • De huidige vindbaarheid van Excellentfinance.nl gecombineerd met het zoekwoordenonderzoek én de huidige vindbaarheid van concurrenten, om zo de belangrijke keyword gaps in kaart te brengen;

  • Een technische scan van de website draaien om zo o.a. verkeerde redirects, 404-pagina’s, sitemaps en canonical tags te analyseren. Op basis van deze technische scan volgen kansen die we samen met de klant oppakken;

  • Het opstellen van een content plan met daarin pagina’s die we willen optimaliseren en nieuw te schrijven pagina’s. 

  • Naast het verbeteren van de organische vindbaarheid was het inzetten van Google Ads campagnes raadzaam om direct op competitieve zoektermen vindbaar te zijn.

"Goede resultaten met SEO en SEA! Zeer fijn bureau om mee samen te werken. Zeker een aanrader!"

Erwin de Vries

Excellent Finance

"Goede resultaten met SEO en SEA! Zeer fijn bureau om mee samen te werken. Zeker een aanrader!"

Erwin de Vries

Excellent Finance

"Goede resultaten met SEO en SEA! Zeer fijn bureau om mee samen te werken. Zeker een aanrader!"

Erwin de Vries

Excellent Finance

"Goede resultaten met SEO en SEA! Zeer fijn bureau om mee samen te werken. Zeker een aanrader!"

Erwin de Vries

Excellent Finance

De uitvoering

De uitvoering

SEO (content): Met het content plan als basis hebben we de huidige content relevanter gemaakt en hebben we ervoor gezorgd dat deze beter aansluiten op de search intent, op basis van de pagina’s waar Google (organisch) voorkeur aan geeft bij de zoektermen die voor Excellent Finance belangrijk zijn. Bij deze website lag de focus in de eerste fase op zoekwoorden met commerciële intentie, later volgde het optimaliseren en nieuw toevoegen van blogs waarbij zoekwoorden met informatieve intentie afgevangen kunnen worden. 

  • SEO (techniek): We hebben de website getoetst op meer dan 200 punten, waarna verschillende technische optimalisaties in kaart zijn gebracht en uitgevoerd. Denk aan de laadtijd, interne links naar 301-redirects, een mix van http en https en gebroken uitgaande links. Daarnaast hebben we ook belangrijke structured data toegevoegd om nog duidelijker aan Google aan te geven wat zij op elke pagina kunnen verwachten. 

  • Linkbuilding: Om te achterhalen op welke platformen de concurrenten van Excellentfinance.nl gelinkt staan, voerden we een link intersect uit. Hiermee brengen we in kaart op welke platformen al wel een verwijzing is gerealiseerd en welke platformen dat (nog) niet hebben. We hebben een document opgesteld met daarin tientallen websites die de moeite waard zijn om een vermelding op te krijgen. 

  • Conversie optimalisatie: Ons werk houdt niet op als de content is geoptimaliseerd en de Google Ads campagnes draaien. We willen verkeer naar de website genereren, maar dat verkeer ook daadwerkelijk laten converteren. Daarom kijken we ook naar elementen die conversie stimuleren. Zo hebben we het menu aangepast om beter aan te laten sluiten op de vraag vanuit de doelgroep en hebben we advies gegeven over een ander CMS, waarbij visueel meer mogelijkheden zijn dan het CMS wat nu geïmplementeerd is. 

  • Google/Bing Ads campagnes: De Ads campagnes zijn opgezet en worden voortdurend geoptimaliseerd om irrelevante zoektermen uit te sluiten en budgetten te verdelen op basis van ontwikkelingen in de branche en de ruimte in de agenda bij de klant. Inmiddels hebben we de campagnes zelfs moeten pauzeren, omdat ze het te druk krijgen met alle aanvragen. 

Het resultaat

Een flinke toename in het organische verkeer:

Topposities op zoektermen met een commerciële intentie:


Een volle agenda en een tevreden klant!

SEO (content): Met het content plan als basis hebben we de huidige content relevanter gemaakt en hebben we ervoor gezorgd dat deze beter aansluiten op de search intent, op basis van de pagina’s waar Google (organisch) voorkeur aan geeft bij de zoektermen die voor Excellent Finance belangrijk zijn. Bij deze website lag de focus in de eerste fase op zoekwoorden met commerciële intentie, later volgde het optimaliseren en nieuw toevoegen van blogs waarbij zoekwoorden met informatieve intentie afgevangen kunnen worden. 

  • SEO (techniek): We hebben de website getoetst op meer dan 200 punten, waarna verschillende technische optimalisaties in kaart zijn gebracht en uitgevoerd. Denk aan de laadtijd, interne links naar 301-redirects, een mix van http en https en gebroken uitgaande links. Daarnaast hebben we ook belangrijke structured data toegevoegd om nog duidelijker aan Google aan te geven wat zij op elke pagina kunnen verwachten. 

  • Linkbuilding: Om te achterhalen op welke platformen de concurrenten van Excellentfinance.nl gelinkt staan, voerden we een link intersect uit. Hiermee brengen we in kaart op welke platformen al wel een verwijzing is gerealiseerd en welke platformen dat (nog) niet hebben. We hebben een document opgesteld met daarin tientallen websites die de moeite waard zijn om een vermelding op te krijgen. 

  • Conversie optimalisatie: Ons werk houdt niet op als de content is geoptimaliseerd en de Google Ads campagnes draaien. We willen verkeer naar de website genereren, maar dat verkeer ook daadwerkelijk laten converteren. Daarom kijken we ook naar elementen die conversie stimuleren. Zo hebben we het menu aangepast om beter aan te laten sluiten op de vraag vanuit de doelgroep en hebben we advies gegeven over een ander CMS, waarbij visueel meer mogelijkheden zijn dan het CMS wat nu geïmplementeerd is. 

  • Google/Bing Ads campagnes: De Ads campagnes zijn opgezet en worden voortdurend geoptimaliseerd om irrelevante zoektermen uit te sluiten en budgetten te verdelen op basis van ontwikkelingen in de branche en de ruimte in de agenda bij de klant. Inmiddels hebben we de campagnes zelfs moeten pauzeren, omdat ze het te druk krijgen met alle aanvragen. 

Het resultaat

Een flinke toename in het organische verkeer:

Topposities op zoektermen met een commerciële intentie:


Een volle agenda en een tevreden klant!

SEO (content): Met het content plan als basis hebben we de huidige content relevanter gemaakt en hebben we ervoor gezorgd dat deze beter aansluiten op de search intent, op basis van de pagina’s waar Google (organisch) voorkeur aan geeft bij de zoektermen die voor Excellent Finance belangrijk zijn. Bij deze website lag de focus in de eerste fase op zoekwoorden met commerciële intentie, later volgde het optimaliseren en nieuw toevoegen van blogs waarbij zoekwoorden met informatieve intentie afgevangen kunnen worden. 

  • SEO (techniek): We hebben de website getoetst op meer dan 200 punten, waarna verschillende technische optimalisaties in kaart zijn gebracht en uitgevoerd. Denk aan de laadtijd, interne links naar 301-redirects, een mix van http en https en gebroken uitgaande links. Daarnaast hebben we ook belangrijke structured data toegevoegd om nog duidelijker aan Google aan te geven wat zij op elke pagina kunnen verwachten. 

  • Linkbuilding: Om te achterhalen op welke platformen de concurrenten van Excellentfinance.nl gelinkt staan, voerden we een link intersect uit. Hiermee brengen we in kaart op welke platformen al wel een verwijzing is gerealiseerd en welke platformen dat (nog) niet hebben. We hebben een document opgesteld met daarin tientallen websites die de moeite waard zijn om een vermelding op te krijgen. 

  • Conversie optimalisatie: Ons werk houdt niet op als de content is geoptimaliseerd en de Google Ads campagnes draaien. We willen verkeer naar de website genereren, maar dat verkeer ook daadwerkelijk laten converteren. Daarom kijken we ook naar elementen die conversie stimuleren. Zo hebben we het menu aangepast om beter aan te laten sluiten op de vraag vanuit de doelgroep en hebben we advies gegeven over een ander CMS, waarbij visueel meer mogelijkheden zijn dan het CMS wat nu geïmplementeerd is. 

  • Google/Bing Ads campagnes: De Ads campagnes zijn opgezet en worden voortdurend geoptimaliseerd om irrelevante zoektermen uit te sluiten en budgetten te verdelen op basis van ontwikkelingen in de branche en de ruimte in de agenda bij de klant. Inmiddels hebben we de campagnes zelfs moeten pauzeren, omdat ze het te druk krijgen met alle aanvragen. 

Het resultaat

Een flinke toename in het organische verkeer:

Topposities op zoektermen met een commerciële intentie:


Een volle agenda en een tevreden klant!

SEO (content): Met het content plan als basis hebben we de huidige content relevanter gemaakt en hebben we ervoor gezorgd dat deze beter aansluiten op de search intent, op basis van de pagina’s waar Google (organisch) voorkeur aan geeft bij de zoektermen die voor Excellent Finance belangrijk zijn. Bij deze website lag de focus in de eerste fase op zoekwoorden met commerciële intentie, later volgde het optimaliseren en nieuw toevoegen van blogs waarbij zoekwoorden met informatieve intentie afgevangen kunnen worden. 

  • SEO (techniek): We hebben de website getoetst op meer dan 200 punten, waarna verschillende technische optimalisaties in kaart zijn gebracht en uitgevoerd. Denk aan de laadtijd, interne links naar 301-redirects, een mix van http en https en gebroken uitgaande links. Daarnaast hebben we ook belangrijke structured data toegevoegd om nog duidelijker aan Google aan te geven wat zij op elke pagina kunnen verwachten. 

  • Linkbuilding: Om te achterhalen op welke platformen de concurrenten van Excellentfinance.nl gelinkt staan, voerden we een link intersect uit. Hiermee brengen we in kaart op welke platformen al wel een verwijzing is gerealiseerd en welke platformen dat (nog) niet hebben. We hebben een document opgesteld met daarin tientallen websites die de moeite waard zijn om een vermelding op te krijgen. 

  • Conversie optimalisatie: Ons werk houdt niet op als de content is geoptimaliseerd en de Google Ads campagnes draaien. We willen verkeer naar de website genereren, maar dat verkeer ook daadwerkelijk laten converteren. Daarom kijken we ook naar elementen die conversie stimuleren. Zo hebben we het menu aangepast om beter aan te laten sluiten op de vraag vanuit de doelgroep en hebben we advies gegeven over een ander CMS, waarbij visueel meer mogelijkheden zijn dan het CMS wat nu geïmplementeerd is. 

  • Google/Bing Ads campagnes: De Ads campagnes zijn opgezet en worden voortdurend geoptimaliseerd om irrelevante zoektermen uit te sluiten en budgetten te verdelen op basis van ontwikkelingen in de branche en de ruimte in de agenda bij de klant. Inmiddels hebben we de campagnes zelfs moeten pauzeren, omdat ze het te druk krijgen met alle aanvragen. 

Het resultaat

Een flinke toename in het organische verkeer:

Topposities op zoektermen met een commerciële intentie:


Een volle agenda en een tevreden klant!

Hoeveel verkeer en conversie laat jij nu liggen?

Vraag jouw groeiscan aan! 🚀

Inzicht in het extra haalbare verkeer voor jouw website

Hoe we jou kunnen groeien naar een topspeler in jouw niche.

Binnen 24 uur (op werkdagen) een telefonische inventarisatie.

Hoeveel verkeer en conversie laat jij nu liggen?

Vraag jouw groeiscan aan! 🚀

Inzicht in het extra haalbare verkeer voor jouw website

Hoe we jou kunnen groeien naar een topspeler in jouw niche.

Binnen 24 uur (op werkdagen) een telefonische inventarisatie.

Hoeveel verkeer en conversie laat jij nu liggen?

Vraag jouw groeiscan aan! 🚀

Inzicht in het extra haalbare verkeer voor jouw website

Hoe we jou kunnen groeien naar een topspeler in jouw niche.

Binnen 24 uur (op werkdagen) een telefonische inventarisatie.

Hoeveel verkeer en conversie laat jij nu liggen?

Vraag jouw groeiscan aan! 🚀

Inzicht in het extra haalbare verkeer voor jouw website

Hoe we jou kunnen groeien naar een topspeler in jouw niche.

Binnen 24 uur (op werkdagen) een telefonische inventarisatie.

Logo

Elandstraat 92
2901BK Capelle a/d IJssel

+31 (0)10 – 669 00 24

Copyright © 2011 - 2024 Webleaders B.V. All Rights Reserved - Algemene voorwaarden - Cookieverklaring - Privacyverklaring

Logo

Elandstraat 92
2901BK Capelle a/d IJssel

+31 (0)10 – 669 00 24

Copyright © 2011 - 2024 Webleaders B.V. All Rights Reserved - Algemene voorwaarden - Cookieverklaring - Privacyverklaring

Ontdek in 30 minuten welke omzet
jouw bedrijf laat liggen.

Copyright © 2011 - 2023 Webleaders B.V. All Rights Reserved - Cookieverklaring - Privacyverklaring

Logo

Elandstraat 92
2901BK Capelle a/d IJssel

+31 (0)10 – 669 00 24

Copyright © 2011 - 2024 Webleaders B.V. All Rights Reserved - Algemene voorwaarden - Cookieverklaring - Privacyverklaring