Webleaders – Google Digital Marketing Academy

Auteur:

Categorie:

Adverteren

Regelmatig wordt Webleaders, Premium Partner, uitgenodigd voor relevante trainingen bij Google. Afgelopen februari zijn onze werknemers Demi en Eke uitgenodigd voor een toffe ééndaagse training over de ontwikkelingen en trends binnen online marketing. Benieuwd wat zij hebben geleerd tijdens de Google Digital Marketing Academy? Lees dan verder!

De toekomst van online marketing

“Voor elke startende online marketeer staan gemiddeld zeven vacatures open” dat is de quote waarmee Sander Peterse de dag begint. Een mooi vooruitzicht waar veel online marketeers zeker mee kunnen leven. Toch wordt dit niet de standaard voor het decennium 2020 – 2030. Door de opkomende automatisering van processen zouden veel taken van online marketeers wel eens kunnen verdwijnen. De periode van 2020 tot 2030 staat dan ook bekend als ‘Age of Assistance’.

De focus verschuift van de assistentie naar de creatieve kant en de achterliggende processen. Peterse, Program Manager bij Google, ziet dit als een verschuiving van de rol als online marketeer. De toekomst voor online marketeers ligt bij creatieve denkprocessen en strategische oplossingsrichtingen, iets waarbij automation ons (nog) niet bij kan ondersteunen.

Los van het feit dat de rol van online marketeers gaat veranderen, is bij de klant ook een verandering te zien. Zij zijn nieuwsgieriger, stellen meer en hogere eisen en zijn minder geduldig. Voor online marketeers wordt het steeds belangrijker en essentiëler om de ondersteunende rol aan te nemen, om zo de meeste relevantie voor de klant te kunnen bieden.

Het 5A Framewerk

Om alle ins & outs van deze ondersteunende rol te weten te komen, heeft Google vijf gespecialiseerde sessies gegeven. Deze sessies werden behandeld aan de hand van het 5A framewerk dat Google hanteert. De 5 A’s staan voor Assets, Audience, Attribution, Automation en Youtube for Action. Elke pijler zullen we nader toelichten.

Elke pijler kent andere benaderingen, waarmee klantervaringen en verbeterde bedrijfsprestaties te behalen zijn. Haris Zisimopoulos, medewerker Mobile Web Technologies, besprak tijdens de eerste sessie het onderwerp (Mobile) Assets.

Assets

Volgens Haris is het identificeren van je doelgroep al een redelijke klus. Het blijft echter niet alleen bij het identificeren van je doelgroep, maar gaat verder naar het bieden van de beste ervaring voor de klant. Zo zal een responsive design een positief effect hebben op de ervaring met e merk. Volgens Haris is het belangrijk om bij elk touchpoint in de customer journey een unieke ervaring te bieden. Zorg er dus voor dat er zich zo min mogelijk wrijvingspunten binnen de online customer journey bevinden, zodat je de optimale beleving voor je doelgroep kan bieden.

Op het mobile vlak is dit te verdelen in twee categorieën: het mobiele web en de mobiele apps. Waar bij het mobiele web het bereiken van een doelgroep centraal staat, is dit bij de mobiele apps anders. Hierbij staat engagement met de gebruiker centraal.

Audience

Lisette Schipper was verantwoordelijk voor de tweede sessie van de dag, waar het onderwerp Audience centraal stond. Ze benadrukt dat wanneer een bedrijf zijn publiek begrijpt, het meer kans heeft om de aandacht van de doelgroep te trekken. Het is voor online marketeers belangrijk om onze tools zo te organiseren dat we potentiële klanten kunnen identificeren, begrijpen en betrekken.

Om jezelf de beste kans te geven om dit te doen, volg je deze drie eenvoudige stappen:

  1. Maak een duidelijk overzicht van online en offline klantgegevens om zo een duidelijk overzicht en beeld van uw doelgroepen te verkrijgen;

  2. Importeer de beschikbare gegevens in een overzichtelijke tool om klanten te segmenteren en inzicht te krijgen in hun intenties, het pad naar conversies en de waarde op de lange termijn;

  3. Stel voor elk merk of product een targetingstrategie in. Dit houdt in dat je de doelgroepsegmenten in elk touchpoint kunt bereiken en zo kan ondersteunen richting een conversie.

Attribution

De volgende sessie over Attribution werd gegeven door Boudewijn Beks, Senior Measurement & Attribution Specialist. Tijdens zijn presentatie stond één aspect centraal: het meten van de waarde van elk contactpunt. Bij marketing komt een klant meerdere malen in contact met het merk. Als de consument overgaat tot conversie, wordt vaak alleen het laatste touchpoint gezien als waardevol. Maar is dat laatste touchpoint wel het meest waardevol? In de meeste gevallen is dit namelijk niet het geval!

De nieuwe beta-functie van Google, Google Signals, maakt het mogelijk om het volledige pad naar een aankoop te analyseren. Hierbij wordt het een stuk eenvoudiger gemaakt om de juiste waarde aan verschillende touchpoints toe te wijzen. Het voordeel hiervan is dat online marketeers in het vervolg nauwkeurige en zinvolle budgetbeslissingen kunnen maken.

Automation

Koen Vanderhoydonck, Marketing Automation Specialist, trapte het tweede deel van de dag af. De sessie ging over digitale marketingcampagnes en de enorme hoeveelheden aan data die snel overweldigend kunnen worden. Want dat is juist het gevaar van data: overzicht behouden.

Een trend die steeds belangrijker wordt, is machine learning. Door middel van machine learning kan je zoekwoorden, biedingen, targeting en grootschalige attributie automatiseren. Machine learning analyseert data en ontdekt patronen waar jij in het vervolg weer mee verder kan.

Automatisering is niet langer alleen maar een manier om kosten te verlagen. Het biedt consistente, nuttige en gepersonaliseerde klantervaringen op schaal. En positieve ervaringen zorgen in het vervolg weer voor een mooie groei in het aantal conversies, zoals het inschrijven voor een nieuwsbrief of het aanschaffen van je product of dienst.

Youtube for Action

De laatste sessie werd gegeven door Omid Yazdanpanah, Driving Performance bij YouTube. Sinds kort is het mogelijk om te adverteren via YouTube, maar nog maar weinig bedrijven maken er gebruik van. Een gemiste kans, vindt Omid. Het kanaal YouTube heeft tegenwoordig zo’n groot bereik dat we er veel meer mee kunnen doen.

De CPC, Cost Per Click, ligt in sommige gevallen lager dan adverteren via Google Ads. Afhankelijk van de branche waar een organisatie zich in bevindt, is het een mooie toevoeging aan uw huidige marketingplan om potentiële klanten te bereiken.

Namens het team van Webleaders willen we graag alle sprekers en Google als trouwe partner bedanken voor een inspirerende, leerzame dag!

Vond jij dit nou ook zo’n interessante blog en denk jij dat we met deze kennis uw bedrijf kunnen helpen? Neem contact met ons op en hopelijk tot snel!

Regelmatig wordt Webleaders, Premium Partner, uitgenodigd voor relevante trainingen bij Google. Afgelopen februari zijn onze werknemers Demi en Eke uitgenodigd voor een toffe ééndaagse training over de ontwikkelingen en trends binnen online marketing. Benieuwd wat zij hebben geleerd tijdens de Google Digital Marketing Academy? Lees dan verder!

De toekomst van online marketing

“Voor elke startende online marketeer staan gemiddeld zeven vacatures open” dat is de quote waarmee Sander Peterse de dag begint. Een mooi vooruitzicht waar veel online marketeers zeker mee kunnen leven. Toch wordt dit niet de standaard voor het decennium 2020 – 2030. Door de opkomende automatisering van processen zouden veel taken van online marketeers wel eens kunnen verdwijnen. De periode van 2020 tot 2030 staat dan ook bekend als ‘Age of Assistance’.

De focus verschuift van de assistentie naar de creatieve kant en de achterliggende processen. Peterse, Program Manager bij Google, ziet dit als een verschuiving van de rol als online marketeer. De toekomst voor online marketeers ligt bij creatieve denkprocessen en strategische oplossingsrichtingen, iets waarbij automation ons (nog) niet bij kan ondersteunen.

Los van het feit dat de rol van online marketeers gaat veranderen, is bij de klant ook een verandering te zien. Zij zijn nieuwsgieriger, stellen meer en hogere eisen en zijn minder geduldig. Voor online marketeers wordt het steeds belangrijker en essentiëler om de ondersteunende rol aan te nemen, om zo de meeste relevantie voor de klant te kunnen bieden.

Het 5A Framewerk

Om alle ins & outs van deze ondersteunende rol te weten te komen, heeft Google vijf gespecialiseerde sessies gegeven. Deze sessies werden behandeld aan de hand van het 5A framewerk dat Google hanteert. De 5 A’s staan voor Assets, Audience, Attribution, Automation en Youtube for Action. Elke pijler zullen we nader toelichten.

Elke pijler kent andere benaderingen, waarmee klantervaringen en verbeterde bedrijfsprestaties te behalen zijn. Haris Zisimopoulos, medewerker Mobile Web Technologies, besprak tijdens de eerste sessie het onderwerp (Mobile) Assets.

Assets

Volgens Haris is het identificeren van je doelgroep al een redelijke klus. Het blijft echter niet alleen bij het identificeren van je doelgroep, maar gaat verder naar het bieden van de beste ervaring voor de klant. Zo zal een responsive design een positief effect hebben op de ervaring met e merk. Volgens Haris is het belangrijk om bij elk touchpoint in de customer journey een unieke ervaring te bieden. Zorg er dus voor dat er zich zo min mogelijk wrijvingspunten binnen de online customer journey bevinden, zodat je de optimale beleving voor je doelgroep kan bieden.

Op het mobile vlak is dit te verdelen in twee categorieën: het mobiele web en de mobiele apps. Waar bij het mobiele web het bereiken van een doelgroep centraal staat, is dit bij de mobiele apps anders. Hierbij staat engagement met de gebruiker centraal.

Audience

Lisette Schipper was verantwoordelijk voor de tweede sessie van de dag, waar het onderwerp Audience centraal stond. Ze benadrukt dat wanneer een bedrijf zijn publiek begrijpt, het meer kans heeft om de aandacht van de doelgroep te trekken. Het is voor online marketeers belangrijk om onze tools zo te organiseren dat we potentiële klanten kunnen identificeren, begrijpen en betrekken.

Om jezelf de beste kans te geven om dit te doen, volg je deze drie eenvoudige stappen:

  1. Maak een duidelijk overzicht van online en offline klantgegevens om zo een duidelijk overzicht en beeld van uw doelgroepen te verkrijgen;

  2. Importeer de beschikbare gegevens in een overzichtelijke tool om klanten te segmenteren en inzicht te krijgen in hun intenties, het pad naar conversies en de waarde op de lange termijn;

  3. Stel voor elk merk of product een targetingstrategie in. Dit houdt in dat je de doelgroepsegmenten in elk touchpoint kunt bereiken en zo kan ondersteunen richting een conversie.

Attribution

De volgende sessie over Attribution werd gegeven door Boudewijn Beks, Senior Measurement & Attribution Specialist. Tijdens zijn presentatie stond één aspect centraal: het meten van de waarde van elk contactpunt. Bij marketing komt een klant meerdere malen in contact met het merk. Als de consument overgaat tot conversie, wordt vaak alleen het laatste touchpoint gezien als waardevol. Maar is dat laatste touchpoint wel het meest waardevol? In de meeste gevallen is dit namelijk niet het geval!

De nieuwe beta-functie van Google, Google Signals, maakt het mogelijk om het volledige pad naar een aankoop te analyseren. Hierbij wordt het een stuk eenvoudiger gemaakt om de juiste waarde aan verschillende touchpoints toe te wijzen. Het voordeel hiervan is dat online marketeers in het vervolg nauwkeurige en zinvolle budgetbeslissingen kunnen maken.

Automation

Koen Vanderhoydonck, Marketing Automation Specialist, trapte het tweede deel van de dag af. De sessie ging over digitale marketingcampagnes en de enorme hoeveelheden aan data die snel overweldigend kunnen worden. Want dat is juist het gevaar van data: overzicht behouden.

Een trend die steeds belangrijker wordt, is machine learning. Door middel van machine learning kan je zoekwoorden, biedingen, targeting en grootschalige attributie automatiseren. Machine learning analyseert data en ontdekt patronen waar jij in het vervolg weer mee verder kan.

Automatisering is niet langer alleen maar een manier om kosten te verlagen. Het biedt consistente, nuttige en gepersonaliseerde klantervaringen op schaal. En positieve ervaringen zorgen in het vervolg weer voor een mooie groei in het aantal conversies, zoals het inschrijven voor een nieuwsbrief of het aanschaffen van je product of dienst.

Youtube for Action

De laatste sessie werd gegeven door Omid Yazdanpanah, Driving Performance bij YouTube. Sinds kort is het mogelijk om te adverteren via YouTube, maar nog maar weinig bedrijven maken er gebruik van. Een gemiste kans, vindt Omid. Het kanaal YouTube heeft tegenwoordig zo’n groot bereik dat we er veel meer mee kunnen doen.

De CPC, Cost Per Click, ligt in sommige gevallen lager dan adverteren via Google Ads. Afhankelijk van de branche waar een organisatie zich in bevindt, is het een mooie toevoeging aan uw huidige marketingplan om potentiële klanten te bereiken.

Namens het team van Webleaders willen we graag alle sprekers en Google als trouwe partner bedanken voor een inspirerende, leerzame dag!

Vond jij dit nou ook zo’n interessante blog en denk jij dat we met deze kennis uw bedrijf kunnen helpen? Neem contact met ons op en hopelijk tot snel!

Regelmatig wordt Webleaders, Premium Partner, uitgenodigd voor relevante trainingen bij Google. Afgelopen februari zijn onze werknemers Demi en Eke uitgenodigd voor een toffe ééndaagse training over de ontwikkelingen en trends binnen online marketing. Benieuwd wat zij hebben geleerd tijdens de Google Digital Marketing Academy? Lees dan verder!

De toekomst van online marketing

“Voor elke startende online marketeer staan gemiddeld zeven vacatures open” dat is de quote waarmee Sander Peterse de dag begint. Een mooi vooruitzicht waar veel online marketeers zeker mee kunnen leven. Toch wordt dit niet de standaard voor het decennium 2020 – 2030. Door de opkomende automatisering van processen zouden veel taken van online marketeers wel eens kunnen verdwijnen. De periode van 2020 tot 2030 staat dan ook bekend als ‘Age of Assistance’.

De focus verschuift van de assistentie naar de creatieve kant en de achterliggende processen. Peterse, Program Manager bij Google, ziet dit als een verschuiving van de rol als online marketeer. De toekomst voor online marketeers ligt bij creatieve denkprocessen en strategische oplossingsrichtingen, iets waarbij automation ons (nog) niet bij kan ondersteunen.

Los van het feit dat de rol van online marketeers gaat veranderen, is bij de klant ook een verandering te zien. Zij zijn nieuwsgieriger, stellen meer en hogere eisen en zijn minder geduldig. Voor online marketeers wordt het steeds belangrijker en essentiëler om de ondersteunende rol aan te nemen, om zo de meeste relevantie voor de klant te kunnen bieden.

Het 5A Framewerk

Om alle ins & outs van deze ondersteunende rol te weten te komen, heeft Google vijf gespecialiseerde sessies gegeven. Deze sessies werden behandeld aan de hand van het 5A framewerk dat Google hanteert. De 5 A’s staan voor Assets, Audience, Attribution, Automation en Youtube for Action. Elke pijler zullen we nader toelichten.

Elke pijler kent andere benaderingen, waarmee klantervaringen en verbeterde bedrijfsprestaties te behalen zijn. Haris Zisimopoulos, medewerker Mobile Web Technologies, besprak tijdens de eerste sessie het onderwerp (Mobile) Assets.

Assets

Volgens Haris is het identificeren van je doelgroep al een redelijke klus. Het blijft echter niet alleen bij het identificeren van je doelgroep, maar gaat verder naar het bieden van de beste ervaring voor de klant. Zo zal een responsive design een positief effect hebben op de ervaring met e merk. Volgens Haris is het belangrijk om bij elk touchpoint in de customer journey een unieke ervaring te bieden. Zorg er dus voor dat er zich zo min mogelijk wrijvingspunten binnen de online customer journey bevinden, zodat je de optimale beleving voor je doelgroep kan bieden.

Op het mobile vlak is dit te verdelen in twee categorieën: het mobiele web en de mobiele apps. Waar bij het mobiele web het bereiken van een doelgroep centraal staat, is dit bij de mobiele apps anders. Hierbij staat engagement met de gebruiker centraal.

Audience

Lisette Schipper was verantwoordelijk voor de tweede sessie van de dag, waar het onderwerp Audience centraal stond. Ze benadrukt dat wanneer een bedrijf zijn publiek begrijpt, het meer kans heeft om de aandacht van de doelgroep te trekken. Het is voor online marketeers belangrijk om onze tools zo te organiseren dat we potentiële klanten kunnen identificeren, begrijpen en betrekken.

Om jezelf de beste kans te geven om dit te doen, volg je deze drie eenvoudige stappen:

  1. Maak een duidelijk overzicht van online en offline klantgegevens om zo een duidelijk overzicht en beeld van uw doelgroepen te verkrijgen;

  2. Importeer de beschikbare gegevens in een overzichtelijke tool om klanten te segmenteren en inzicht te krijgen in hun intenties, het pad naar conversies en de waarde op de lange termijn;

  3. Stel voor elk merk of product een targetingstrategie in. Dit houdt in dat je de doelgroepsegmenten in elk touchpoint kunt bereiken en zo kan ondersteunen richting een conversie.

Attribution

De volgende sessie over Attribution werd gegeven door Boudewijn Beks, Senior Measurement & Attribution Specialist. Tijdens zijn presentatie stond één aspect centraal: het meten van de waarde van elk contactpunt. Bij marketing komt een klant meerdere malen in contact met het merk. Als de consument overgaat tot conversie, wordt vaak alleen het laatste touchpoint gezien als waardevol. Maar is dat laatste touchpoint wel het meest waardevol? In de meeste gevallen is dit namelijk niet het geval!

De nieuwe beta-functie van Google, Google Signals, maakt het mogelijk om het volledige pad naar een aankoop te analyseren. Hierbij wordt het een stuk eenvoudiger gemaakt om de juiste waarde aan verschillende touchpoints toe te wijzen. Het voordeel hiervan is dat online marketeers in het vervolg nauwkeurige en zinvolle budgetbeslissingen kunnen maken.

Automation

Koen Vanderhoydonck, Marketing Automation Specialist, trapte het tweede deel van de dag af. De sessie ging over digitale marketingcampagnes en de enorme hoeveelheden aan data die snel overweldigend kunnen worden. Want dat is juist het gevaar van data: overzicht behouden.

Een trend die steeds belangrijker wordt, is machine learning. Door middel van machine learning kan je zoekwoorden, biedingen, targeting en grootschalige attributie automatiseren. Machine learning analyseert data en ontdekt patronen waar jij in het vervolg weer mee verder kan.

Automatisering is niet langer alleen maar een manier om kosten te verlagen. Het biedt consistente, nuttige en gepersonaliseerde klantervaringen op schaal. En positieve ervaringen zorgen in het vervolg weer voor een mooie groei in het aantal conversies, zoals het inschrijven voor een nieuwsbrief of het aanschaffen van je product of dienst.

Youtube for Action

De laatste sessie werd gegeven door Omid Yazdanpanah, Driving Performance bij YouTube. Sinds kort is het mogelijk om te adverteren via YouTube, maar nog maar weinig bedrijven maken er gebruik van. Een gemiste kans, vindt Omid. Het kanaal YouTube heeft tegenwoordig zo’n groot bereik dat we er veel meer mee kunnen doen.

De CPC, Cost Per Click, ligt in sommige gevallen lager dan adverteren via Google Ads. Afhankelijk van de branche waar een organisatie zich in bevindt, is het een mooie toevoeging aan uw huidige marketingplan om potentiële klanten te bereiken.

Namens het team van Webleaders willen we graag alle sprekers en Google als trouwe partner bedanken voor een inspirerende, leerzame dag!

Vond jij dit nou ook zo’n interessante blog en denk jij dat we met deze kennis uw bedrijf kunnen helpen? Neem contact met ons op en hopelijk tot snel!

Regelmatig wordt Webleaders, Premium Partner, uitgenodigd voor relevante trainingen bij Google. Afgelopen februari zijn onze werknemers Demi en Eke uitgenodigd voor een toffe ééndaagse training over de ontwikkelingen en trends binnen online marketing. Benieuwd wat zij hebben geleerd tijdens de Google Digital Marketing Academy? Lees dan verder!

De toekomst van online marketing

“Voor elke startende online marketeer staan gemiddeld zeven vacatures open” dat is de quote waarmee Sander Peterse de dag begint. Een mooi vooruitzicht waar veel online marketeers zeker mee kunnen leven. Toch wordt dit niet de standaard voor het decennium 2020 – 2030. Door de opkomende automatisering van processen zouden veel taken van online marketeers wel eens kunnen verdwijnen. De periode van 2020 tot 2030 staat dan ook bekend als ‘Age of Assistance’.

De focus verschuift van de assistentie naar de creatieve kant en de achterliggende processen. Peterse, Program Manager bij Google, ziet dit als een verschuiving van de rol als online marketeer. De toekomst voor online marketeers ligt bij creatieve denkprocessen en strategische oplossingsrichtingen, iets waarbij automation ons (nog) niet bij kan ondersteunen.

Los van het feit dat de rol van online marketeers gaat veranderen, is bij de klant ook een verandering te zien. Zij zijn nieuwsgieriger, stellen meer en hogere eisen en zijn minder geduldig. Voor online marketeers wordt het steeds belangrijker en essentiëler om de ondersteunende rol aan te nemen, om zo de meeste relevantie voor de klant te kunnen bieden.

Het 5A Framewerk

Om alle ins & outs van deze ondersteunende rol te weten te komen, heeft Google vijf gespecialiseerde sessies gegeven. Deze sessies werden behandeld aan de hand van het 5A framewerk dat Google hanteert. De 5 A’s staan voor Assets, Audience, Attribution, Automation en Youtube for Action. Elke pijler zullen we nader toelichten.

Elke pijler kent andere benaderingen, waarmee klantervaringen en verbeterde bedrijfsprestaties te behalen zijn. Haris Zisimopoulos, medewerker Mobile Web Technologies, besprak tijdens de eerste sessie het onderwerp (Mobile) Assets.

Assets

Volgens Haris is het identificeren van je doelgroep al een redelijke klus. Het blijft echter niet alleen bij het identificeren van je doelgroep, maar gaat verder naar het bieden van de beste ervaring voor de klant. Zo zal een responsive design een positief effect hebben op de ervaring met e merk. Volgens Haris is het belangrijk om bij elk touchpoint in de customer journey een unieke ervaring te bieden. Zorg er dus voor dat er zich zo min mogelijk wrijvingspunten binnen de online customer journey bevinden, zodat je de optimale beleving voor je doelgroep kan bieden.

Op het mobile vlak is dit te verdelen in twee categorieën: het mobiele web en de mobiele apps. Waar bij het mobiele web het bereiken van een doelgroep centraal staat, is dit bij de mobiele apps anders. Hierbij staat engagement met de gebruiker centraal.

Audience

Lisette Schipper was verantwoordelijk voor de tweede sessie van de dag, waar het onderwerp Audience centraal stond. Ze benadrukt dat wanneer een bedrijf zijn publiek begrijpt, het meer kans heeft om de aandacht van de doelgroep te trekken. Het is voor online marketeers belangrijk om onze tools zo te organiseren dat we potentiële klanten kunnen identificeren, begrijpen en betrekken.

Om jezelf de beste kans te geven om dit te doen, volg je deze drie eenvoudige stappen:

  1. Maak een duidelijk overzicht van online en offline klantgegevens om zo een duidelijk overzicht en beeld van uw doelgroepen te verkrijgen;

  2. Importeer de beschikbare gegevens in een overzichtelijke tool om klanten te segmenteren en inzicht te krijgen in hun intenties, het pad naar conversies en de waarde op de lange termijn;

  3. Stel voor elk merk of product een targetingstrategie in. Dit houdt in dat je de doelgroepsegmenten in elk touchpoint kunt bereiken en zo kan ondersteunen richting een conversie.

Attribution

De volgende sessie over Attribution werd gegeven door Boudewijn Beks, Senior Measurement & Attribution Specialist. Tijdens zijn presentatie stond één aspect centraal: het meten van de waarde van elk contactpunt. Bij marketing komt een klant meerdere malen in contact met het merk. Als de consument overgaat tot conversie, wordt vaak alleen het laatste touchpoint gezien als waardevol. Maar is dat laatste touchpoint wel het meest waardevol? In de meeste gevallen is dit namelijk niet het geval!

De nieuwe beta-functie van Google, Google Signals, maakt het mogelijk om het volledige pad naar een aankoop te analyseren. Hierbij wordt het een stuk eenvoudiger gemaakt om de juiste waarde aan verschillende touchpoints toe te wijzen. Het voordeel hiervan is dat online marketeers in het vervolg nauwkeurige en zinvolle budgetbeslissingen kunnen maken.

Automation

Koen Vanderhoydonck, Marketing Automation Specialist, trapte het tweede deel van de dag af. De sessie ging over digitale marketingcampagnes en de enorme hoeveelheden aan data die snel overweldigend kunnen worden. Want dat is juist het gevaar van data: overzicht behouden.

Een trend die steeds belangrijker wordt, is machine learning. Door middel van machine learning kan je zoekwoorden, biedingen, targeting en grootschalige attributie automatiseren. Machine learning analyseert data en ontdekt patronen waar jij in het vervolg weer mee verder kan.

Automatisering is niet langer alleen maar een manier om kosten te verlagen. Het biedt consistente, nuttige en gepersonaliseerde klantervaringen op schaal. En positieve ervaringen zorgen in het vervolg weer voor een mooie groei in het aantal conversies, zoals het inschrijven voor een nieuwsbrief of het aanschaffen van je product of dienst.

Youtube for Action

De laatste sessie werd gegeven door Omid Yazdanpanah, Driving Performance bij YouTube. Sinds kort is het mogelijk om te adverteren via YouTube, maar nog maar weinig bedrijven maken er gebruik van. Een gemiste kans, vindt Omid. Het kanaal YouTube heeft tegenwoordig zo’n groot bereik dat we er veel meer mee kunnen doen.

De CPC, Cost Per Click, ligt in sommige gevallen lager dan adverteren via Google Ads. Afhankelijk van de branche waar een organisatie zich in bevindt, is het een mooie toevoeging aan uw huidige marketingplan om potentiële klanten te bereiken.

Namens het team van Webleaders willen we graag alle sprekers en Google als trouwe partner bedanken voor een inspirerende, leerzame dag!

Vond jij dit nou ook zo’n interessante blog en denk jij dat we met deze kennis uw bedrijf kunnen helpen? Neem contact met ons op en hopelijk tot snel!

SEO

Alles over de 8 grootste SEO events van 2024

SEO

Alles over de 8 grootste SEO events van 2024

SEO

Alles over de 8 grootste SEO events van 2024

SEO

Alles over de 8 grootste SEO events van 2024

SEO

Black Friday SEO deals (2024): tot wel 70% korting!

SEO

Black Friday SEO deals (2024): tot wel 70% korting!

SEO

Black Friday SEO deals (2024): tot wel 70% korting!

SEO

Black Friday SEO deals (2024): tot wel 70% korting!

De weg naar succes in Google: de kracht van zoekintentie

De weg naar succes in Google: de kracht van zoekintentie

De weg naar succes in Google: de kracht van zoekintentie

De weg naar succes in Google: de kracht van zoekintentie

Ontdek in 30 minuten
welke omzet jouw bedrijf laat liggen.

Logo

Elandstraat 92
2901BK Capelle a/d IJssel

+31 (0)10 – 669 00 24

Copyright © 2011 - 2024 Webleaders B.V. All Rights Reserved - Algemene voorwaarden - Cookieverklaring - Privacyverklaring

Ontdek in 30 minuten welke omzet
jouw bedrijf laat liggen.

Copyright © 2011 - 2023 Webleaders B.V. All Rights Reserved - Cookieverklaring - Privacyverklaring

Ontdek in 30 minuten
welke omzet jouw bedrijf laat liggen.

Logo

Elandstraat 92
2901BK Capelle a/d IJssel

+31 (0)10 – 669 00 24

Copyright © 2011 - 2024 Webleaders B.V. All Rights Reserved - Algemene voorwaarden - Cookieverklaring - Privacyverklaring