In 8 stappen lokaal vindbaar met Google Mijn Bedrijf

Auteur:

Categorie:

SEO

Ben jij de eigenaar van een lokaal bedrijf? Dan heb je geluk! Met Google Mijn Bedrijf kun je vrij eenvoudig & snel je lokale zichtbaarheid verbeteren.

Via Google Mijn Bedrijf kun je namelijk relevante informatie delen; bijvoorbeeld adresgegevens en openingstijden. Een groot publiek kan jouw Google Mijn Bedrijf pagina zien. Dit kan (potentiële) klanten de juiste informatie bieden, op het juiste moment. Tenminste… Als je het goed aanpakt.

Hoe haal je optimaal resultaat uit Google Mijn Bedrijf?

Acht tips om de lokale vindbaarheid van je bedrijf te verbeteren.

1. Zorg dat je adresgegevens kloppen

Dit klinkt heel voordehandliggend, maar consistentie in je adresgegevens is erg belangrijk. Voor de manier waarop lokaal zoeken werkt, is het cruciaal om bij alle vermeldingen van je bedrijf exact hetzelfde adres te gebruiken. Maar dan ook écht exact hetzelfde.

2. Correcte openingstijden

Er zijn veel bedrijven die de openingstijden één of twee keer per jaar veranderen. Als je een tijd niet hebt ingelogd op Google Mijn Bedrijf, is het handig om na te gaan of de huidige openingstijden overeenkomen met wat er op Google staat. Voor (potentiële) consumenten biedt het ook voordelen. Zij hoeven niet meer op de site te klikken om de openingstijden te kunnen zien, maar hebben meteen toegang tot de juiste informatie. Zo is je bedrijf beter vindbaar.

3. Bedrijf in de juiste categorie geplaatst

Voor de vindbaarheid is het belangrijk dat je je bedrijf aan de juiste categorie weet te verbinden. Google legt namelijk de link tussen je categorie en je vestigingsplaats. Ben je een bakker gevestigd in Rotterdam? Dan kan je vrij snel op lokaal georiënteerde zoekopdrachten geveonden worden. Denk aan bijvoorbeeld; “bakker Rotterdam” of “SEO specialist in Rotterdam”. Dit maakt het dus vrij makkelijk om snel te ranken op lokaal georiënteerde zoektermen!

4. Voeg 3 tot 5 foto’s toe

Google hecht waarde aan een zo volledig mogelijk ingevuld profiel. Maak dan ook gebruik van voldoende afbeeldingen en informatie. Denk hierbij aan een foto van jezelf of van je personeel, foto’s van faciliteiten in je bedrijfspand of een foto die laat zien waar je goed in bent. Dit maakt groot verschil en biedt een hoop informatie over je bedrijf.

5. Schrijf een complete, unieke introductie

In deze introductie beschrijf je jouw bedrijf. Je kunt hier bijvoorbeeld links in verwerken. Ook het gebruiken van een paar trefwoorden kan handig zijn. Volg voor het schrijven van een introductie de regels voor gemakkelijk leesbare teksten:

  • Gebruik tussenkopjes

  • Maak gebruik van opsommingstekens waar het kan

  • Probeer de alinea’s kort te houden

6. Stimuleer je klanten om een review te schrijven

Vraag om recensies van je klanten. Recensies kunnen de ranking in Google namelijk positief beïnvloeden. Zo kom je hoger in de lokale zoekresultaten van Google. Dit helpt je uiteraard ook met het aantrekken van nieuwe klanten. Vaak is het zo dat als je meer beoordelingen hebt (als ze positief zijn tenminste), je veel betrouwbaarder overkomt. Meer mensen zullen dan producten of diensten bij jou afnemen.

7. Reageer op de reviews

Bedank consumenten wanneer zij een goede recensie achterlaten, maar besteed vooral aandacht aan de negatieve beoordelingen. Deze negatieve beoordelingen kunnen namelijk een positief effect hebben op je bedrijf. Als je hier goed mee omgaat, kan het een mogelijkheid zijn om je bedrijf te verbeteren.

8. Maak gebruik van links

Je kunt je zichtbaarheid optimaliseren door links toe te voegen. Met één klik op de knop kunnen zoekers dan bijvoorbeeld een afspraak maken, reserveren of een bestelling plaatsen. Op deze manier haal je je (potentiële) klanten over tot actie.

Ben jij de eigenaar van een lokaal bedrijf? Dan heb je geluk! Met Google Mijn Bedrijf kun je vrij eenvoudig & snel je lokale zichtbaarheid verbeteren.

Via Google Mijn Bedrijf kun je namelijk relevante informatie delen; bijvoorbeeld adresgegevens en openingstijden. Een groot publiek kan jouw Google Mijn Bedrijf pagina zien. Dit kan (potentiële) klanten de juiste informatie bieden, op het juiste moment. Tenminste… Als je het goed aanpakt.

Hoe haal je optimaal resultaat uit Google Mijn Bedrijf?

Acht tips om de lokale vindbaarheid van je bedrijf te verbeteren.

1. Zorg dat je adresgegevens kloppen

Dit klinkt heel voordehandliggend, maar consistentie in je adresgegevens is erg belangrijk. Voor de manier waarop lokaal zoeken werkt, is het cruciaal om bij alle vermeldingen van je bedrijf exact hetzelfde adres te gebruiken. Maar dan ook écht exact hetzelfde.

2. Correcte openingstijden

Er zijn veel bedrijven die de openingstijden één of twee keer per jaar veranderen. Als je een tijd niet hebt ingelogd op Google Mijn Bedrijf, is het handig om na te gaan of de huidige openingstijden overeenkomen met wat er op Google staat. Voor (potentiële) consumenten biedt het ook voordelen. Zij hoeven niet meer op de site te klikken om de openingstijden te kunnen zien, maar hebben meteen toegang tot de juiste informatie. Zo is je bedrijf beter vindbaar.

3. Bedrijf in de juiste categorie geplaatst

Voor de vindbaarheid is het belangrijk dat je je bedrijf aan de juiste categorie weet te verbinden. Google legt namelijk de link tussen je categorie en je vestigingsplaats. Ben je een bakker gevestigd in Rotterdam? Dan kan je vrij snel op lokaal georiënteerde zoekopdrachten geveonden worden. Denk aan bijvoorbeeld; “bakker Rotterdam” of “SEO specialist in Rotterdam”. Dit maakt het dus vrij makkelijk om snel te ranken op lokaal georiënteerde zoektermen!

4. Voeg 3 tot 5 foto’s toe

Google hecht waarde aan een zo volledig mogelijk ingevuld profiel. Maak dan ook gebruik van voldoende afbeeldingen en informatie. Denk hierbij aan een foto van jezelf of van je personeel, foto’s van faciliteiten in je bedrijfspand of een foto die laat zien waar je goed in bent. Dit maakt groot verschil en biedt een hoop informatie over je bedrijf.

5. Schrijf een complete, unieke introductie

In deze introductie beschrijf je jouw bedrijf. Je kunt hier bijvoorbeeld links in verwerken. Ook het gebruiken van een paar trefwoorden kan handig zijn. Volg voor het schrijven van een introductie de regels voor gemakkelijk leesbare teksten:

  • Gebruik tussenkopjes

  • Maak gebruik van opsommingstekens waar het kan

  • Probeer de alinea’s kort te houden

6. Stimuleer je klanten om een review te schrijven

Vraag om recensies van je klanten. Recensies kunnen de ranking in Google namelijk positief beïnvloeden. Zo kom je hoger in de lokale zoekresultaten van Google. Dit helpt je uiteraard ook met het aantrekken van nieuwe klanten. Vaak is het zo dat als je meer beoordelingen hebt (als ze positief zijn tenminste), je veel betrouwbaarder overkomt. Meer mensen zullen dan producten of diensten bij jou afnemen.

7. Reageer op de reviews

Bedank consumenten wanneer zij een goede recensie achterlaten, maar besteed vooral aandacht aan de negatieve beoordelingen. Deze negatieve beoordelingen kunnen namelijk een positief effect hebben op je bedrijf. Als je hier goed mee omgaat, kan het een mogelijkheid zijn om je bedrijf te verbeteren.

8. Maak gebruik van links

Je kunt je zichtbaarheid optimaliseren door links toe te voegen. Met één klik op de knop kunnen zoekers dan bijvoorbeeld een afspraak maken, reserveren of een bestelling plaatsen. Op deze manier haal je je (potentiële) klanten over tot actie.

Ben jij de eigenaar van een lokaal bedrijf? Dan heb je geluk! Met Google Mijn Bedrijf kun je vrij eenvoudig & snel je lokale zichtbaarheid verbeteren.

Via Google Mijn Bedrijf kun je namelijk relevante informatie delen; bijvoorbeeld adresgegevens en openingstijden. Een groot publiek kan jouw Google Mijn Bedrijf pagina zien. Dit kan (potentiële) klanten de juiste informatie bieden, op het juiste moment. Tenminste… Als je het goed aanpakt.

Hoe haal je optimaal resultaat uit Google Mijn Bedrijf?

Acht tips om de lokale vindbaarheid van je bedrijf te verbeteren.

1. Zorg dat je adresgegevens kloppen

Dit klinkt heel voordehandliggend, maar consistentie in je adresgegevens is erg belangrijk. Voor de manier waarop lokaal zoeken werkt, is het cruciaal om bij alle vermeldingen van je bedrijf exact hetzelfde adres te gebruiken. Maar dan ook écht exact hetzelfde.

2. Correcte openingstijden

Er zijn veel bedrijven die de openingstijden één of twee keer per jaar veranderen. Als je een tijd niet hebt ingelogd op Google Mijn Bedrijf, is het handig om na te gaan of de huidige openingstijden overeenkomen met wat er op Google staat. Voor (potentiële) consumenten biedt het ook voordelen. Zij hoeven niet meer op de site te klikken om de openingstijden te kunnen zien, maar hebben meteen toegang tot de juiste informatie. Zo is je bedrijf beter vindbaar.

3. Bedrijf in de juiste categorie geplaatst

Voor de vindbaarheid is het belangrijk dat je je bedrijf aan de juiste categorie weet te verbinden. Google legt namelijk de link tussen je categorie en je vestigingsplaats. Ben je een bakker gevestigd in Rotterdam? Dan kan je vrij snel op lokaal georiënteerde zoekopdrachten geveonden worden. Denk aan bijvoorbeeld; “bakker Rotterdam” of “SEO specialist in Rotterdam”. Dit maakt het dus vrij makkelijk om snel te ranken op lokaal georiënteerde zoektermen!

4. Voeg 3 tot 5 foto’s toe

Google hecht waarde aan een zo volledig mogelijk ingevuld profiel. Maak dan ook gebruik van voldoende afbeeldingen en informatie. Denk hierbij aan een foto van jezelf of van je personeel, foto’s van faciliteiten in je bedrijfspand of een foto die laat zien waar je goed in bent. Dit maakt groot verschil en biedt een hoop informatie over je bedrijf.

5. Schrijf een complete, unieke introductie

In deze introductie beschrijf je jouw bedrijf. Je kunt hier bijvoorbeeld links in verwerken. Ook het gebruiken van een paar trefwoorden kan handig zijn. Volg voor het schrijven van een introductie de regels voor gemakkelijk leesbare teksten:

  • Gebruik tussenkopjes

  • Maak gebruik van opsommingstekens waar het kan

  • Probeer de alinea’s kort te houden

6. Stimuleer je klanten om een review te schrijven

Vraag om recensies van je klanten. Recensies kunnen de ranking in Google namelijk positief beïnvloeden. Zo kom je hoger in de lokale zoekresultaten van Google. Dit helpt je uiteraard ook met het aantrekken van nieuwe klanten. Vaak is het zo dat als je meer beoordelingen hebt (als ze positief zijn tenminste), je veel betrouwbaarder overkomt. Meer mensen zullen dan producten of diensten bij jou afnemen.

7. Reageer op de reviews

Bedank consumenten wanneer zij een goede recensie achterlaten, maar besteed vooral aandacht aan de negatieve beoordelingen. Deze negatieve beoordelingen kunnen namelijk een positief effect hebben op je bedrijf. Als je hier goed mee omgaat, kan het een mogelijkheid zijn om je bedrijf te verbeteren.

8. Maak gebruik van links

Je kunt je zichtbaarheid optimaliseren door links toe te voegen. Met één klik op de knop kunnen zoekers dan bijvoorbeeld een afspraak maken, reserveren of een bestelling plaatsen. Op deze manier haal je je (potentiële) klanten over tot actie.

Ben jij de eigenaar van een lokaal bedrijf? Dan heb je geluk! Met Google Mijn Bedrijf kun je vrij eenvoudig & snel je lokale zichtbaarheid verbeteren.

Via Google Mijn Bedrijf kun je namelijk relevante informatie delen; bijvoorbeeld adresgegevens en openingstijden. Een groot publiek kan jouw Google Mijn Bedrijf pagina zien. Dit kan (potentiële) klanten de juiste informatie bieden, op het juiste moment. Tenminste… Als je het goed aanpakt.

Hoe haal je optimaal resultaat uit Google Mijn Bedrijf?

Acht tips om de lokale vindbaarheid van je bedrijf te verbeteren.

1. Zorg dat je adresgegevens kloppen

Dit klinkt heel voordehandliggend, maar consistentie in je adresgegevens is erg belangrijk. Voor de manier waarop lokaal zoeken werkt, is het cruciaal om bij alle vermeldingen van je bedrijf exact hetzelfde adres te gebruiken. Maar dan ook écht exact hetzelfde.

2. Correcte openingstijden

Er zijn veel bedrijven die de openingstijden één of twee keer per jaar veranderen. Als je een tijd niet hebt ingelogd op Google Mijn Bedrijf, is het handig om na te gaan of de huidige openingstijden overeenkomen met wat er op Google staat. Voor (potentiële) consumenten biedt het ook voordelen. Zij hoeven niet meer op de site te klikken om de openingstijden te kunnen zien, maar hebben meteen toegang tot de juiste informatie. Zo is je bedrijf beter vindbaar.

3. Bedrijf in de juiste categorie geplaatst

Voor de vindbaarheid is het belangrijk dat je je bedrijf aan de juiste categorie weet te verbinden. Google legt namelijk de link tussen je categorie en je vestigingsplaats. Ben je een bakker gevestigd in Rotterdam? Dan kan je vrij snel op lokaal georiënteerde zoekopdrachten geveonden worden. Denk aan bijvoorbeeld; “bakker Rotterdam” of “SEO specialist in Rotterdam”. Dit maakt het dus vrij makkelijk om snel te ranken op lokaal georiënteerde zoektermen!

4. Voeg 3 tot 5 foto’s toe

Google hecht waarde aan een zo volledig mogelijk ingevuld profiel. Maak dan ook gebruik van voldoende afbeeldingen en informatie. Denk hierbij aan een foto van jezelf of van je personeel, foto’s van faciliteiten in je bedrijfspand of een foto die laat zien waar je goed in bent. Dit maakt groot verschil en biedt een hoop informatie over je bedrijf.

5. Schrijf een complete, unieke introductie

In deze introductie beschrijf je jouw bedrijf. Je kunt hier bijvoorbeeld links in verwerken. Ook het gebruiken van een paar trefwoorden kan handig zijn. Volg voor het schrijven van een introductie de regels voor gemakkelijk leesbare teksten:

  • Gebruik tussenkopjes

  • Maak gebruik van opsommingstekens waar het kan

  • Probeer de alinea’s kort te houden

6. Stimuleer je klanten om een review te schrijven

Vraag om recensies van je klanten. Recensies kunnen de ranking in Google namelijk positief beïnvloeden. Zo kom je hoger in de lokale zoekresultaten van Google. Dit helpt je uiteraard ook met het aantrekken van nieuwe klanten. Vaak is het zo dat als je meer beoordelingen hebt (als ze positief zijn tenminste), je veel betrouwbaarder overkomt. Meer mensen zullen dan producten of diensten bij jou afnemen.

7. Reageer op de reviews

Bedank consumenten wanneer zij een goede recensie achterlaten, maar besteed vooral aandacht aan de negatieve beoordelingen. Deze negatieve beoordelingen kunnen namelijk een positief effect hebben op je bedrijf. Als je hier goed mee omgaat, kan het een mogelijkheid zijn om je bedrijf te verbeteren.

8. Maak gebruik van links

Je kunt je zichtbaarheid optimaliseren door links toe te voegen. Met één klik op de knop kunnen zoekers dan bijvoorbeeld een afspraak maken, reserveren of een bestelling plaatsen. Op deze manier haal je je (potentiële) klanten over tot actie.

SEO

Alles over de 8 grootste SEO events van 2024

SEO

Alles over de 8 grootste SEO events van 2024

SEO

Alles over de 8 grootste SEO events van 2024

SEO

Alles over de 8 grootste SEO events van 2024

SEO

Black Friday SEO deals (2024): tot wel 70% korting!

SEO

Black Friday SEO deals (2024): tot wel 70% korting!

SEO

Black Friday SEO deals (2024): tot wel 70% korting!

SEO

Black Friday SEO deals (2024): tot wel 70% korting!

De weg naar succes in Google: de kracht van zoekintentie

De weg naar succes in Google: de kracht van zoekintentie

De weg naar succes in Google: de kracht van zoekintentie

De weg naar succes in Google: de kracht van zoekintentie

Ontdek in 30 minuten
welke omzet jouw bedrijf laat liggen.

Logo

Elandstraat 92
2901BK Capelle a/d IJssel

+31 (0)10 – 669 00 24

Copyright © 2011 - 2024 Webleaders B.V. All Rights Reserved - Algemene voorwaarden - Cookieverklaring - Privacyverklaring

Ontdek in 30 minuten welke omzet
jouw bedrijf laat liggen.

Copyright © 2011 - 2023 Webleaders B.V. All Rights Reserved - Cookieverklaring - Privacyverklaring

Ontdek in 30 minuten
welke omzet jouw bedrijf laat liggen.

Logo

Elandstraat 92
2901BK Capelle a/d IJssel

+31 (0)10 – 669 00 24

Copyright © 2011 - 2024 Webleaders B.V. All Rights Reserved - Algemene voorwaarden - Cookieverklaring - Privacyverklaring