
SEO
In 8 stappen lokaal vindbaar met Google Mijn Bedrijf
Ben jij de eigenaar van een lokaal bedrijf? Dan heb je geluk! Met Google Mijn Bedrijf kun je vrij eenvoudig & snel je lokale zichtbaarheid verbeteren!



Ben jij de eigenaar van een lokaal bedrijf? Dan heb je geluk! Met Google Mijn Bedrijf kun je vrij eenvoudig & snel je lokale zichtbaarheid verbeteren.
Via Google Mijn Bedrijf kun je namelijk relevante informatie delen; bijvoorbeeld adresgegevens en openingstijden. Een groot publiek kan jouw Google Mijn Bedrijf pagina zien. Dit kan (potentiële) klanten de juiste informatie bieden, op het juiste moment. Tenminste… Als je het goed aanpakt.
Hoe haal je optimaal resultaat uit Google Mijn Bedrijf?
Acht tips om de lokale vindbaarheid van je bedrijf te verbeteren.
1. Zorg dat je adresgegevens kloppen
Dit klinkt heel voordehandliggend, maar consistentie in je adresgegevens is erg belangrijk. Voor de manier waarop lokaal zoeken werkt, is het cruciaal om bij alle vermeldingen van je bedrijf exact hetzelfde adres te gebruiken. Maar dan ook écht exact hetzelfde.
2. Correcte openingstijden
Er zijn veel bedrijven die de openingstijden één of twee keer per jaar veranderen. Als je een tijd niet hebt ingelogd op Google Mijn Bedrijf, is het handig om na te gaan of de huidige openingstijden overeenkomen met wat er op Google staat. Voor (potentiële) consumenten biedt het ook voordelen. Zij hoeven niet meer op de site te klikken om de openingstijden te kunnen zien, maar hebben meteen toegang tot de juiste informatie. Zo is je bedrijf beter vindbaar.
3. Bedrijf in de juiste categorie geplaatst
Voor de vindbaarheid is het belangrijk dat je je bedrijf aan de juiste categorie weet te verbinden. Google legt namelijk de link tussen je categorie en je vestigingsplaats. Ben je een bakker gevestigd in Rotterdam? Dan kan je vrij snel op lokaal georiënteerde zoekopdrachten geveonden worden. Denk aan bijvoorbeeld; “bakker Rotterdam” of “SEO specialist in Rotterdam”. Dit maakt het dus vrij makkelijk om snel te ranken op lokaal georiënteerde zoektermen!
4. Voeg 3 tot 5 foto’s toe
Google hecht waarde aan een zo volledig mogelijk ingevuld profiel. Maak dan ook gebruik van voldoende afbeeldingen en informatie. Denk hierbij aan een foto van jezelf of van je personeel, foto’s van faciliteiten in je bedrijfspand of een foto die laat zien waar je goed in bent. Dit maakt groot verschil en biedt een hoop informatie over je bedrijf.
5. Schrijf een complete, unieke introductie
In deze introductie beschrijf je jouw bedrijf. Je kunt hier bijvoorbeeld links in verwerken. Ook het gebruiken van een paar trefwoorden kan handig zijn. Volg voor het schrijven van een introductie de regels voor gemakkelijk leesbare teksten:
Gebruik tussenkopjes
Maak gebruik van opsommingstekens waar het kan
Probeer de alinea’s kort te houden
6. Stimuleer je klanten om een review te schrijven
Vraag om recensies van je klanten. Recensies kunnen de ranking in Google namelijk positief beïnvloeden. Zo kom je hoger in de lokale zoekresultaten van Google. Dit helpt je uiteraard ook met het aantrekken van nieuwe klanten. Vaak is het zo dat als je meer beoordelingen hebt (als ze positief zijn tenminste), je veel betrouwbaarder overkomt. Meer mensen zullen dan producten of diensten bij jou afnemen.
7. Reageer op de reviews
Bedank consumenten wanneer zij een goede recensie achterlaten, maar besteed vooral aandacht aan de negatieve beoordelingen. Deze negatieve beoordelingen kunnen namelijk een positief effect hebben op je bedrijf. Als je hier goed mee omgaat, kan het een mogelijkheid zijn om je bedrijf te verbeteren.
8. Maak gebruik van links
Je kunt je zichtbaarheid optimaliseren door links toe te voegen. Met één klik op de knop kunnen zoekers dan bijvoorbeeld een afspraak maken, reserveren of een bestelling plaatsen. Op deze manier haal je je (potentiële) klanten over tot actie.
Ben jij de eigenaar van een lokaal bedrijf? Dan heb je geluk! Met Google Mijn Bedrijf kun je vrij eenvoudig & snel je lokale zichtbaarheid verbeteren.
Via Google Mijn Bedrijf kun je namelijk relevante informatie delen; bijvoorbeeld adresgegevens en openingstijden. Een groot publiek kan jouw Google Mijn Bedrijf pagina zien. Dit kan (potentiële) klanten de juiste informatie bieden, op het juiste moment. Tenminste… Als je het goed aanpakt.
Hoe haal je optimaal resultaat uit Google Mijn Bedrijf?
Acht tips om de lokale vindbaarheid van je bedrijf te verbeteren.
1. Zorg dat je adresgegevens kloppen
Dit klinkt heel voordehandliggend, maar consistentie in je adresgegevens is erg belangrijk. Voor de manier waarop lokaal zoeken werkt, is het cruciaal om bij alle vermeldingen van je bedrijf exact hetzelfde adres te gebruiken. Maar dan ook écht exact hetzelfde.
2. Correcte openingstijden
Er zijn veel bedrijven die de openingstijden één of twee keer per jaar veranderen. Als je een tijd niet hebt ingelogd op Google Mijn Bedrijf, is het handig om na te gaan of de huidige openingstijden overeenkomen met wat er op Google staat. Voor (potentiële) consumenten biedt het ook voordelen. Zij hoeven niet meer op de site te klikken om de openingstijden te kunnen zien, maar hebben meteen toegang tot de juiste informatie. Zo is je bedrijf beter vindbaar.
3. Bedrijf in de juiste categorie geplaatst
Voor de vindbaarheid is het belangrijk dat je je bedrijf aan de juiste categorie weet te verbinden. Google legt namelijk de link tussen je categorie en je vestigingsplaats. Ben je een bakker gevestigd in Rotterdam? Dan kan je vrij snel op lokaal georiënteerde zoekopdrachten geveonden worden. Denk aan bijvoorbeeld; “bakker Rotterdam” of “SEO specialist in Rotterdam”. Dit maakt het dus vrij makkelijk om snel te ranken op lokaal georiënteerde zoektermen!
4. Voeg 3 tot 5 foto’s toe
Google hecht waarde aan een zo volledig mogelijk ingevuld profiel. Maak dan ook gebruik van voldoende afbeeldingen en informatie. Denk hierbij aan een foto van jezelf of van je personeel, foto’s van faciliteiten in je bedrijfspand of een foto die laat zien waar je goed in bent. Dit maakt groot verschil en biedt een hoop informatie over je bedrijf.
5. Schrijf een complete, unieke introductie
In deze introductie beschrijf je jouw bedrijf. Je kunt hier bijvoorbeeld links in verwerken. Ook het gebruiken van een paar trefwoorden kan handig zijn. Volg voor het schrijven van een introductie de regels voor gemakkelijk leesbare teksten:
Gebruik tussenkopjes
Maak gebruik van opsommingstekens waar het kan
Probeer de alinea’s kort te houden
6. Stimuleer je klanten om een review te schrijven
Vraag om recensies van je klanten. Recensies kunnen de ranking in Google namelijk positief beïnvloeden. Zo kom je hoger in de lokale zoekresultaten van Google. Dit helpt je uiteraard ook met het aantrekken van nieuwe klanten. Vaak is het zo dat als je meer beoordelingen hebt (als ze positief zijn tenminste), je veel betrouwbaarder overkomt. Meer mensen zullen dan producten of diensten bij jou afnemen.
7. Reageer op de reviews
Bedank consumenten wanneer zij een goede recensie achterlaten, maar besteed vooral aandacht aan de negatieve beoordelingen. Deze negatieve beoordelingen kunnen namelijk een positief effect hebben op je bedrijf. Als je hier goed mee omgaat, kan het een mogelijkheid zijn om je bedrijf te verbeteren.
8. Maak gebruik van links
Je kunt je zichtbaarheid optimaliseren door links toe te voegen. Met één klik op de knop kunnen zoekers dan bijvoorbeeld een afspraak maken, reserveren of een bestelling plaatsen. Op deze manier haal je je (potentiële) klanten over tot actie.

SEO
Lokale SEO: de ultieme gids (2025)

SEO
Lokale SEO: de ultieme gids (2025)

SEO
Lokale SEO: de ultieme gids (2025)

SEO
Lokale SEO: de ultieme gids (2025)

SEO voor saas: De complete gids voor meer verkeer en conversie

SEO voor saas: De complete gids voor meer verkeer en conversie

SEO voor saas: De complete gids voor meer verkeer en conversie

SEO voor saas: De complete gids voor meer verkeer en conversie

SEO
Alles over de 9 grootste SEO events van 2025

SEO
Alles over de 9 grootste SEO events van 2025

SEO
Alles over de 9 grootste SEO events van 2025

SEO
Alles over de 9 grootste SEO events van 2025
Hoeveel verkeer en conversie laat jij nu liggen?
Vraag jouw groeiscan aan! 🚀
Inzicht in het extra haalbare verkeer voor jouw website
Hoe we jou kunnen groeien naar een topspeler in jouw niche.
Binnen 24 uur (op werkdagen) een telefonische inventarisatie.

Hoeveel verkeer en conversie laat jij nu liggen?
Vraag jouw groeiscan aan! 🚀
Inzicht in het extra haalbare verkeer voor jouw website
Hoe we jou kunnen groeien naar een topspeler in jouw niche.
Binnen 24 uur (op werkdagen) een telefonische inventarisatie.

Hoeveel verkeer en conversie laat jij nu liggen?
Vraag jouw groeiscan aan! 🚀
Inzicht in het extra haalbare verkeer voor jouw website
Hoe we jou kunnen groeien naar een topspeler in jouw niche.
Binnen 24 uur (op werkdagen) een telefonische inventarisatie.

Hoeveel verkeer en conversie laat jij nu liggen?
Vraag jouw groeiscan aan! 🚀
Inzicht in het extra haalbare verkeer voor jouw website
Hoe we jou kunnen groeien naar een topspeler in jouw niche.
Binnen 24 uur (op werkdagen) een telefonische inventarisatie.


Elandstraat 92
2901 BK Capelle aan den IJssel
Google Maps
Nu bereikbaar
Over ons
Partners & accreditaties






Copyright © 2011 - 2025 Webleaders B.V. All Rights Reserved - Algemene voorwaarden - Cookieverklaring - Privacyverklaring
Copyright © 2011 - 2025 Webleaders B.V. All Rights Reserved - Algemene voorwaarden - Cookieverklaring - Privacyverklaring

Elandstraat 92
2901 BK Capelle aan den IJssel
Google Maps
Nu bereikbaar
Over ons
Partners & accreditaties






Copyright © 2011 - 2025 Webleaders B.V. All Rights Reserved - Algemene voorwaarden - Cookieverklaring - Privacyverklaring
