Alles wat je moet weten over Domain Authority 2.0

Auteur:

Categorie:

SEO

MOZ heeft onlangs haar Domain Authority ranking geüpdatet, waardoor ook jij waarschijnlijk een daling in jouw Domein Autoriteit hebt kunnen waarnemen. Wat is nou eigenlijk Domain Authority en wat houdt de update van MOZ in? Wij leggen het je uit.

Wat is ‘Domain Authority’?

Het begrip ‘Domain Authority’ is ooit in het leven geroepen door MOZ, een Amerikaans bedrijf gespecialiseerd in SEO. Domain Authority, of in het Nederlands Domein Autoriteit, laat zien wat de waarde van jouw website en jouw domein is en hoe jij scoort binnen zoekmachines. Daarnaast wordt gekeken naar het aantal verwijzende links naar jouw website.

Je Domein Autoriteit is geen directe factor voor je posities binnen zoekmachines. Het is een ranking-factor waarmee je kan zien hoe stabiel en waardevol jouw domein is ten opzichte van de content die geplaatst wordt.

Domain Authority 2.0: wat is er anders?

Er wordt nu niet alleen meer naar je domein gekeken, maar ook naar de spam score van je website. Hoeveel verkeer trekt een website maandelijks? Is de content op de website uniek en van goede kwaliteit? En hoeveel uitgaande links worden in de content geplaatst? Let bij uitgaande links vooral op de relevantie van de website waar je naar linkt in vergelijking met jouw website. Is er een duidelijke relatie tussen jouw website en de website waar je naar wil linken? Prima. Is die relatie er niet of nauwelijks? Denk er dan nog een keer over na of je die link wel op jouw website wil plaatsen.

Dit is ook een van de redenen waarom veel beheerders de Domein Autoriteit van hun website hebben zien dalen na de lancering van de nieuwe versie. Linkbuilding is in de afgelopen jaren steeds populairder geworden. De kwaliteit van de links moeten wel in acht gehouden worden, wil je succesvol gebruik maken van linkbuilding.

Alhoewel de Domein Autoriteit nog steeds geen directe invloed heeft op jouw posities binnen zoekmachines, kijkt MOZ vanaf nu wel naar de nieuwste updates van Google. Denk maar aan de Panda update, waar websites penalty’s kregen door ‘spammy’ linkbuildingtechnieken. Zo veranderd jouw ‘score’ naar aanleidingen van updates die Google doorvoert.

Hoe je jouw Domein Autoriteit effectief gebruikt

Laten we vooropstellen dat je jouw Domein Autoriteit alleen als indicatie moet zien. Het is geen absoluut getal. Een Domein Autoriteit op zichzelf zegt namelijk niks. Zodra je jouw ‘score’ vergelijkt met die van je concurrenten, wordt het pas echt interessant.

Is jouw Domein Autoriteit hoger? Dan weet je dat de kwaliteit van de content op jouw website t.o.v. jouw domein een stuk hoger ligt dan dat van concurrenten. Dat betekent echter niet dat je achterover mag gaan leunen. Zorg dat je je concurrentie altijd een stap voor bent. Is jouw Domein Autoriteit lager dan van jouw concurrenten? Analyseer de website van concurrenten en ga bij jezelf na waarom zij mogelijk een hogere ‘score’ hebben. Komt het doordat zij meer relevante content aanbieden? Omdat de uitgaande links van die website relevanter zijn? Of omdat zij een sterker linkprofiel (het aantal verwijzingen naar de eigen website) hebben opgebouwd?

Domain Authority 2.0 voor jou:

  • Plaats regelmatig relevante en unieke content op je website. Een blog bijhouden is hier een goed voorbeeld van. Hierdoor laat je ook direct jouw kennis over producten of diensten binnen jouw branche zien;

  • Ga (nog meer en beter) aan de slag met linkbuilding. Een sterk linkprofiel is in deze tijd belangrijker dan ooit. Let wel op de kwaliteit van de domeinen en links;

  • Analyseer de website van concurrenten en bekijk waar verbeterpunten voor jou liggen. Meer of betere content plaatsen? Video’s plaatsen in plaats van foto’s? Zorg dat je ze altijd een stap voor blijft.

Heb jij zelf niet de kennis of tijd in huis om jouw Domein Autoriteit weer te laten stijgen? Neem contact met ons, wie weet wat wij voor jou en je website kunnen betekenen!

MOZ heeft onlangs haar Domain Authority ranking geüpdatet, waardoor ook jij waarschijnlijk een daling in jouw Domein Autoriteit hebt kunnen waarnemen. Wat is nou eigenlijk Domain Authority en wat houdt de update van MOZ in? Wij leggen het je uit.

Wat is ‘Domain Authority’?

Het begrip ‘Domain Authority’ is ooit in het leven geroepen door MOZ, een Amerikaans bedrijf gespecialiseerd in SEO. Domain Authority, of in het Nederlands Domein Autoriteit, laat zien wat de waarde van jouw website en jouw domein is en hoe jij scoort binnen zoekmachines. Daarnaast wordt gekeken naar het aantal verwijzende links naar jouw website.

Je Domein Autoriteit is geen directe factor voor je posities binnen zoekmachines. Het is een ranking-factor waarmee je kan zien hoe stabiel en waardevol jouw domein is ten opzichte van de content die geplaatst wordt.

Domain Authority 2.0: wat is er anders?

Er wordt nu niet alleen meer naar je domein gekeken, maar ook naar de spam score van je website. Hoeveel verkeer trekt een website maandelijks? Is de content op de website uniek en van goede kwaliteit? En hoeveel uitgaande links worden in de content geplaatst? Let bij uitgaande links vooral op de relevantie van de website waar je naar linkt in vergelijking met jouw website. Is er een duidelijke relatie tussen jouw website en de website waar je naar wil linken? Prima. Is die relatie er niet of nauwelijks? Denk er dan nog een keer over na of je die link wel op jouw website wil plaatsen.

Dit is ook een van de redenen waarom veel beheerders de Domein Autoriteit van hun website hebben zien dalen na de lancering van de nieuwe versie. Linkbuilding is in de afgelopen jaren steeds populairder geworden. De kwaliteit van de links moeten wel in acht gehouden worden, wil je succesvol gebruik maken van linkbuilding.

Alhoewel de Domein Autoriteit nog steeds geen directe invloed heeft op jouw posities binnen zoekmachines, kijkt MOZ vanaf nu wel naar de nieuwste updates van Google. Denk maar aan de Panda update, waar websites penalty’s kregen door ‘spammy’ linkbuildingtechnieken. Zo veranderd jouw ‘score’ naar aanleidingen van updates die Google doorvoert.

Hoe je jouw Domein Autoriteit effectief gebruikt

Laten we vooropstellen dat je jouw Domein Autoriteit alleen als indicatie moet zien. Het is geen absoluut getal. Een Domein Autoriteit op zichzelf zegt namelijk niks. Zodra je jouw ‘score’ vergelijkt met die van je concurrenten, wordt het pas echt interessant.

Is jouw Domein Autoriteit hoger? Dan weet je dat de kwaliteit van de content op jouw website t.o.v. jouw domein een stuk hoger ligt dan dat van concurrenten. Dat betekent echter niet dat je achterover mag gaan leunen. Zorg dat je je concurrentie altijd een stap voor bent. Is jouw Domein Autoriteit lager dan van jouw concurrenten? Analyseer de website van concurrenten en ga bij jezelf na waarom zij mogelijk een hogere ‘score’ hebben. Komt het doordat zij meer relevante content aanbieden? Omdat de uitgaande links van die website relevanter zijn? Of omdat zij een sterker linkprofiel (het aantal verwijzingen naar de eigen website) hebben opgebouwd?

Domain Authority 2.0 voor jou:

  • Plaats regelmatig relevante en unieke content op je website. Een blog bijhouden is hier een goed voorbeeld van. Hierdoor laat je ook direct jouw kennis over producten of diensten binnen jouw branche zien;

  • Ga (nog meer en beter) aan de slag met linkbuilding. Een sterk linkprofiel is in deze tijd belangrijker dan ooit. Let wel op de kwaliteit van de domeinen en links;

  • Analyseer de website van concurrenten en bekijk waar verbeterpunten voor jou liggen. Meer of betere content plaatsen? Video’s plaatsen in plaats van foto’s? Zorg dat je ze altijd een stap voor blijft.

Heb jij zelf niet de kennis of tijd in huis om jouw Domein Autoriteit weer te laten stijgen? Neem contact met ons, wie weet wat wij voor jou en je website kunnen betekenen!

MOZ heeft onlangs haar Domain Authority ranking geüpdatet, waardoor ook jij waarschijnlijk een daling in jouw Domein Autoriteit hebt kunnen waarnemen. Wat is nou eigenlijk Domain Authority en wat houdt de update van MOZ in? Wij leggen het je uit.

Wat is ‘Domain Authority’?

Het begrip ‘Domain Authority’ is ooit in het leven geroepen door MOZ, een Amerikaans bedrijf gespecialiseerd in SEO. Domain Authority, of in het Nederlands Domein Autoriteit, laat zien wat de waarde van jouw website en jouw domein is en hoe jij scoort binnen zoekmachines. Daarnaast wordt gekeken naar het aantal verwijzende links naar jouw website.

Je Domein Autoriteit is geen directe factor voor je posities binnen zoekmachines. Het is een ranking-factor waarmee je kan zien hoe stabiel en waardevol jouw domein is ten opzichte van de content die geplaatst wordt.

Domain Authority 2.0: wat is er anders?

Er wordt nu niet alleen meer naar je domein gekeken, maar ook naar de spam score van je website. Hoeveel verkeer trekt een website maandelijks? Is de content op de website uniek en van goede kwaliteit? En hoeveel uitgaande links worden in de content geplaatst? Let bij uitgaande links vooral op de relevantie van de website waar je naar linkt in vergelijking met jouw website. Is er een duidelijke relatie tussen jouw website en de website waar je naar wil linken? Prima. Is die relatie er niet of nauwelijks? Denk er dan nog een keer over na of je die link wel op jouw website wil plaatsen.

Dit is ook een van de redenen waarom veel beheerders de Domein Autoriteit van hun website hebben zien dalen na de lancering van de nieuwe versie. Linkbuilding is in de afgelopen jaren steeds populairder geworden. De kwaliteit van de links moeten wel in acht gehouden worden, wil je succesvol gebruik maken van linkbuilding.

Alhoewel de Domein Autoriteit nog steeds geen directe invloed heeft op jouw posities binnen zoekmachines, kijkt MOZ vanaf nu wel naar de nieuwste updates van Google. Denk maar aan de Panda update, waar websites penalty’s kregen door ‘spammy’ linkbuildingtechnieken. Zo veranderd jouw ‘score’ naar aanleidingen van updates die Google doorvoert.

Hoe je jouw Domein Autoriteit effectief gebruikt

Laten we vooropstellen dat je jouw Domein Autoriteit alleen als indicatie moet zien. Het is geen absoluut getal. Een Domein Autoriteit op zichzelf zegt namelijk niks. Zodra je jouw ‘score’ vergelijkt met die van je concurrenten, wordt het pas echt interessant.

Is jouw Domein Autoriteit hoger? Dan weet je dat de kwaliteit van de content op jouw website t.o.v. jouw domein een stuk hoger ligt dan dat van concurrenten. Dat betekent echter niet dat je achterover mag gaan leunen. Zorg dat je je concurrentie altijd een stap voor bent. Is jouw Domein Autoriteit lager dan van jouw concurrenten? Analyseer de website van concurrenten en ga bij jezelf na waarom zij mogelijk een hogere ‘score’ hebben. Komt het doordat zij meer relevante content aanbieden? Omdat de uitgaande links van die website relevanter zijn? Of omdat zij een sterker linkprofiel (het aantal verwijzingen naar de eigen website) hebben opgebouwd?

Domain Authority 2.0 voor jou:

  • Plaats regelmatig relevante en unieke content op je website. Een blog bijhouden is hier een goed voorbeeld van. Hierdoor laat je ook direct jouw kennis over producten of diensten binnen jouw branche zien;

  • Ga (nog meer en beter) aan de slag met linkbuilding. Een sterk linkprofiel is in deze tijd belangrijker dan ooit. Let wel op de kwaliteit van de domeinen en links;

  • Analyseer de website van concurrenten en bekijk waar verbeterpunten voor jou liggen. Meer of betere content plaatsen? Video’s plaatsen in plaats van foto’s? Zorg dat je ze altijd een stap voor blijft.

Heb jij zelf niet de kennis of tijd in huis om jouw Domein Autoriteit weer te laten stijgen? Neem contact met ons, wie weet wat wij voor jou en je website kunnen betekenen!

MOZ heeft onlangs haar Domain Authority ranking geüpdatet, waardoor ook jij waarschijnlijk een daling in jouw Domein Autoriteit hebt kunnen waarnemen. Wat is nou eigenlijk Domain Authority en wat houdt de update van MOZ in? Wij leggen het je uit.

Wat is ‘Domain Authority’?

Het begrip ‘Domain Authority’ is ooit in het leven geroepen door MOZ, een Amerikaans bedrijf gespecialiseerd in SEO. Domain Authority, of in het Nederlands Domein Autoriteit, laat zien wat de waarde van jouw website en jouw domein is en hoe jij scoort binnen zoekmachines. Daarnaast wordt gekeken naar het aantal verwijzende links naar jouw website.

Je Domein Autoriteit is geen directe factor voor je posities binnen zoekmachines. Het is een ranking-factor waarmee je kan zien hoe stabiel en waardevol jouw domein is ten opzichte van de content die geplaatst wordt.

Domain Authority 2.0: wat is er anders?

Er wordt nu niet alleen meer naar je domein gekeken, maar ook naar de spam score van je website. Hoeveel verkeer trekt een website maandelijks? Is de content op de website uniek en van goede kwaliteit? En hoeveel uitgaande links worden in de content geplaatst? Let bij uitgaande links vooral op de relevantie van de website waar je naar linkt in vergelijking met jouw website. Is er een duidelijke relatie tussen jouw website en de website waar je naar wil linken? Prima. Is die relatie er niet of nauwelijks? Denk er dan nog een keer over na of je die link wel op jouw website wil plaatsen.

Dit is ook een van de redenen waarom veel beheerders de Domein Autoriteit van hun website hebben zien dalen na de lancering van de nieuwe versie. Linkbuilding is in de afgelopen jaren steeds populairder geworden. De kwaliteit van de links moeten wel in acht gehouden worden, wil je succesvol gebruik maken van linkbuilding.

Alhoewel de Domein Autoriteit nog steeds geen directe invloed heeft op jouw posities binnen zoekmachines, kijkt MOZ vanaf nu wel naar de nieuwste updates van Google. Denk maar aan de Panda update, waar websites penalty’s kregen door ‘spammy’ linkbuildingtechnieken. Zo veranderd jouw ‘score’ naar aanleidingen van updates die Google doorvoert.

Hoe je jouw Domein Autoriteit effectief gebruikt

Laten we vooropstellen dat je jouw Domein Autoriteit alleen als indicatie moet zien. Het is geen absoluut getal. Een Domein Autoriteit op zichzelf zegt namelijk niks. Zodra je jouw ‘score’ vergelijkt met die van je concurrenten, wordt het pas echt interessant.

Is jouw Domein Autoriteit hoger? Dan weet je dat de kwaliteit van de content op jouw website t.o.v. jouw domein een stuk hoger ligt dan dat van concurrenten. Dat betekent echter niet dat je achterover mag gaan leunen. Zorg dat je je concurrentie altijd een stap voor bent. Is jouw Domein Autoriteit lager dan van jouw concurrenten? Analyseer de website van concurrenten en ga bij jezelf na waarom zij mogelijk een hogere ‘score’ hebben. Komt het doordat zij meer relevante content aanbieden? Omdat de uitgaande links van die website relevanter zijn? Of omdat zij een sterker linkprofiel (het aantal verwijzingen naar de eigen website) hebben opgebouwd?

Domain Authority 2.0 voor jou:

  • Plaats regelmatig relevante en unieke content op je website. Een blog bijhouden is hier een goed voorbeeld van. Hierdoor laat je ook direct jouw kennis over producten of diensten binnen jouw branche zien;

  • Ga (nog meer en beter) aan de slag met linkbuilding. Een sterk linkprofiel is in deze tijd belangrijker dan ooit. Let wel op de kwaliteit van de domeinen en links;

  • Analyseer de website van concurrenten en bekijk waar verbeterpunten voor jou liggen. Meer of betere content plaatsen? Video’s plaatsen in plaats van foto’s? Zorg dat je ze altijd een stap voor blijft.

Heb jij zelf niet de kennis of tijd in huis om jouw Domein Autoriteit weer te laten stijgen? Neem contact met ons, wie weet wat wij voor jou en je website kunnen betekenen!

SEO

Alles over de 8 grootste SEO events van 2024

SEO

Black Friday SEO deals (2024): tot wel 70% korting!

De weg naar succes in Google: de kracht van zoekintentie

Ontdek in 30 minuten
welke omzet jouw bedrijf laat liggen.

Logo

Elandstraat 92
2901BK Capelle a/d IJssel

+31 (0)10 – 669 00 24

Copyright © 2011 - 2024 Webleaders B.V. All Rights Reserved - Algemene voorwaarden - Cookieverklaring - Privacyverklaring

Ontdek in 30 minuten welke omzet
jouw bedrijf laat liggen.

Copyright © 2011 - 2023 Webleaders B.V. All Rights Reserved - Cookieverklaring - Privacyverklaring

Ontdek in 30 minuten
welke omzet jouw bedrijf laat liggen.

Logo

Elandstraat 92
2901BK Capelle a/d IJssel

+31 (0)10 – 669 00 24

Copyright © 2011 - 2024 Webleaders B.V. All Rights Reserved - Algemene voorwaarden - Cookieverklaring - Privacyverklaring