Binnen het biedingssysteem van Google Ads wordt vaak gekozen voor een maximale prijs per klik op de advertentie. Dit wordt ook wel Cost Per Click (CPC) genoemd. Naast CPC is er ook de optie CPM. Voor veel advertenties kan dit een waardevolle manier zijn om zo effectief mogelijk te adverteren!

Wat betekent CPM?

De afkorting CPM staat voor Click Per 1000 impressions. Je betaalt dus een vooraf afgestemd bedrag voor het laten weergeven van je advertentie. Daarbij kunnen specifieke advertentieposities geselecteerd worden, waarop hun advertenties moeten worden weergegeven.

Waarom en wanneer je voor CPM kiest

Als je veel naamsbekendheid wil genereren, zijn CPM advertenties een goede keuze. Jouw advertentie wordt aan de hand van jouw instellingen binnen Google Ads weergegeven aan de meest relevante doelgroep. Deze advertenties zijn minder geschikt voor conversiegerichte doelstellingen. In dit geval zijn CPC-advertenties een betere keuze.

Het juiste CPM-tarief is afhankelijk van de prijs en kwaliteit van je advertenties. Wees kritisch op de ratecards, want de kosten zijn vaak te hoog voor wat het waard is. Met real-time bidding kun je de kosten vaak al halveren. En door goed te werken aan de kwaliteit, dus het aantal seconde dat je advertentie wordt weergegeven, haal je het meeste uit je geld.

Het juiste CPM-tarief is afhankelijk van de kosten, weggezet tegen resultaat. Daarom wordt bij CPM ook veel over gesproken over CPV (Cost Per View), zodat je alleen nog betaalt voor kwalitatieve views.

Logo

Elandstraat 92
2901BK Capelle a/d IJssel

+31 (0)10 – 669 00 24

Copyright © 2011 - 2024 Webleaders B.V. All Rights Reserved - Algemene voorwaarden - Cookieverklaring - Privacyverklaring

Logo

Elandstraat 92
2901BK Capelle a/d IJssel

+31 (0)10 – 669 00 24

Copyright © 2011 - 2024 Webleaders B.V. All Rights Reserved - Algemene voorwaarden - Cookieverklaring - Privacyverklaring