LSI (Latent Semantic Indexing) zoekwoorden zijn semantische zoekwoorden die je in je teksten kunt plaatsen. Deze zoekwoorden hebben een connectie met het primaire zoekwoord, het hoofd zoekwoord, op de pagina. Deze zoekwoorden liggen in het verlengde van het hoofd zoekwoord.
Waarom LSI zoekwoorden inzetten?
Omdat LSI zoekwoorden relevant zijn aan het hoofdonderwerp op jouw pagina, is het altijd goed om deze in je teksten te verwerken. Google helpt je daarbij een handje. Aan de onderkant van elke pagina binnen Google krijg je relevante zoekwoorden te zien. Dit zijn zoekwoorden waar vaak naar wordt gezocht en die in verband staan met het zoekwoord waar op het moment op wordt gezocht. Laten we “online marketing” als voorbeeld nemen.
Hierbij wordt al snel duidelijk dat mensen op zoek zijn naar informatie. De betekenis, voorbeelden, tips.. Als jouw online marketing pagina alleen over jouw diensten gaan, is het in de ogen van Google minder relevant. Mensen willen juist informatie. Deze LSI zoekwoorden helpen je bij het schrijven van online teksten die nog beter aansluiten op jouw doelgroep.